ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Benvolgudes famílies,

Segons RESOLUCIÓ EDU/3014/2023, de 30 d’agost, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics, us informem del calendari del procés electoral.

Inici del procés: a partir del dia 30 d’octubre de 2023.

Constitució de les meses electorals: abans del dia 13 de novembre de 2023.

Votacions: entre els dies 20 i 24 de novembre de 2023, ambdós inclosos.

Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: no més tard del dia 19 de desembre de 2023.

CENS ELECTORAL

A la biblioteca del centre s’exposa el cens electoral. Fins el 9 de novembre es poden presentar  de reclamacions en relació a les dades publicades del cens electoral.

CANDIDATURES

Poden ser candidats els pares, mares i els tutors o tutores de l’alumnat del centre, que n’exerceixen la pàtria potestat o la tutela i que figuren en el corresponent cens electoral. Les candidatures s’han de presentar per escrit abans del dia 16 de novembre.

Si es vol, les candidatures poden presentar-se acompanyades de l’aval d’una associació de pares i mares d’alumnes o d’una relació de pares i mares.

VOTACIÓ

Les votacions es celebraran el dimecres 22 de novembre. Cada elector o electora pot votar un nombre màxim candidatures igual al nombre de representants d’aquest sector que cal renovar en el consell escolar. Per tant en aquestes eleccions es podrà votar 1 candidat, que és el nombre de representants a substituir.

MESES ELECTORALS

Els membres de la mesa electoral són el director o directora del centre, o òrgan de govern en qui delegui, i dues persones designades per sorteig entre totes les que integren el cens d’aquest sector. Aquest sorteig de la mesa electoral serà públic i es realitzarà el dia 15 de novembre a les 13:30h. En cas de ser escollits rebreu una trucada per informar-vos.

En propers dies rebreu més informació sobre el procés d’elecció.

Per a més informació: Centres públics. Departament d’Educació (gencat.cat)