Taller de cicle inicial: Elaboració d’espelmes

Ja tenim el Nadal a tocar, i què hi ha més nadalenc que les espelmes? El caliu que aporten a casa, la llum i l’olor… atès que a cicle inicial estem treballant aquest trimestre el projecte de les abelles, amb l’ ajuda de la Vanessa vam preparar un taller d’espelmes, on vam aprendre com s’elaboren aprofitant la cera de les abelles.

Voleu aprendre a fer-ne? Doncs bé, en primer lloc vam escalfar la cera d’abella fins derretir-la, i al mateix temps els nens van afegir una mica d’oli en els motlles per tal de poder extraure l’espelma del motlle un cop acabat.

Seguidament vam col.locar la metxa en el centre, vam omplir els motlles amb la cera calenta, i ho vam deixar secar uns minuts.

En aquesta estona vam preparar un tastet de mel, on vam assaborir la mel de flors i la de romaní.

Un cop sec, els nens ho van extraure del motlle i van fer ús de materials de l’entorn per decorar l’espelma (petites branques, romer, fulles…).

Els alumnes s’ho van passar d’allò més bé i van poder gaudir d’aprenentatges pròxims a l’entorn de l’escola. Ara només hi tenim que buscar el millor racó de la casa per posar-la!

Taller d'espelmes