Resolució de conflictes

A l’escola no tot són flors i violes. Algun cop al llarg del curs ens trobem amb una situació que amoïna a un grup gran d’alumnes. Fa poc va succeir per la construcció de cabanes al pati. Així doncs vam seure i vam tractar el problema en tres etapes.

1. Cadascun va poder expressar allò que li molestava amb una única condició: no acusar als altres del que feien malament. Calia expressar allò que et feia sentir-se molest sense ofendre a ningú. Ho vam anar apuntant intentant resumir en una mateixa idea aquells aspectes que eren comuns a diferents companys. Va ser la part més difícil.
  2. Tothom va tenir l’opció de proposar solucions a tots els problemes identificats.
  3. Es van votar les solucions presentades i es van acordar les conseqüències per qui no compleixi  amb els acords proposats entre tots.

Des de aleshores, no ha tornat a haver cap problema de convivència respecte a les cabanes.

Us deixem unes fotografies del nostre procés de resolució.

cliqueu per vuere les fotografies