Adéu Jaume

Un grup d’alumnes fa un projecte sobre el Forn de Jorba, dimarts hi van anar de visita i el Jaume els va rebre amb els braços oberts.
Avui, en record del Jaume del Forn els nens i nenes de l’escola Guerau de Jorba hem fet un minut de silenci i hem llegit unes paraules que l’Emma, el Guifré i la Rut van escriure.
Des d’aquest espai en el núvol et volem donar les gràcies per totes les vegades que ens has ajudat. Perdre’t és perdre una part de la història i la saviesa de Jorba.
Et trobarem a faltar.

Hola Jaume, som l’Emma, el Guifré i la Rut, els nens de l’escola on van anar els teus fills, l’escola Guerau de Jorba.

Just ara fa dos dies vam tenir l’oportunitat de coneixe’t i veure el teu amor pel Forn de Jorba, un forn històric del nostre poble i de la nostra comarca.

En la visita vam poder observar la teva passió envers el Forn amb la quantitat de coneixements que ens vas aportar, amb el carinyo que ho vas fer, amb la paciència que vas tenir explicant-nos novament tot el què no enteníem, ensenyant-nos tots els estris que es necessiten per fer pa…tot fins al detall més profund. Des del primer moment, que ens vas venir a buscar a l’escola perquè estava plovent i vas pensar en fer l’entrevista a l’escola perquè no ens mulléssim, fins a l’últim moment, que ens vas convidar a berenar, vam veure una persona propera, amable, apassionada, pacient…en resum, una bona persona.

Sempre recordarem la broma que ens vas fer amb una safata que vas posar al forn per explicar-nos com els forners col·loquen el pa estratègicament dins del forn. Al treure la safata, tu la vas agafar amb les mans com si res, i quan la vam agafar nosaltres ens vam sorprendre de com eres capaç d’agafar-la; estava mooooolt calenta! Ens vas explicar que aquesta broma segur que ens la farien si algun dia fóssim forners.

També recordarem com ens vas explicar la llei de la palanca. Ens ho vas explicar tant bé, amb les pales del forn, que amb dos minuts ho vam entendre!

Mai oblidarem una de les frases que ens vas dir abans de sortir del forn: – Heu après més vosaltres tres en una tarda, que els nens d’Igualada en un any!

I com no, el gust pel teu pa i les teves coques!

Et volem dir, en nom de tota l’escola, que sempre et recordarem.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *