GIROBÒTICA 2019-2020 “STOP PLÀSTIC”

De nou aquí tenim la nova edició de GIROBÒTICA per aquest curs. Des de l’escola hi torna a participar el grup de 4t amb tres equips.

Valorem que el Projecte de Girobòtica ens ajuda a aprendre de forma cooperativa i a través de la recerca i fent ús dels coneixements de forma interdisciplinària i global.

El repte que ens planteja aquest any la GIROBÒTICA vol fomentar la consciència mediambiental per frenar la contaminació plàstica i prendre consciència del problema analitzant el nostre entorn més proper, cercant informació i fent propostes que permetin reduir, reutilitzar o reciclar el plàstic.

Durant el primer trimestre hem dut a terme un treball de descoberta i de sensibilització  i a través d’aquest  4 àmbits;

ÚS DEL PLÀSTIC A LA VIDA QUOTIDIANA

ÚS DEL PLÀSTIC A L’ESCOLA

HÀBITS DE MILLORA PER REDUIR EL PLÀSTIC

COM AFECTA AL MEDI AMBIENT EL PLÀSTIC

Hem fet recerca a l’escola i a casa sobre el nivell de consciencia en l’ús del plàstic. Aquesta part de sensibilització s’ha finalitzat a través del buidat d’enquestes fetes a les famílies a través de gràfiques i conclusions i valoracions fetes a l’aula.

Aquest és el nostre buidat a l’enquesta:

La majoria dels alumnes de l’escola ja no porten l’esmorzar embolicat amb paper d’alumini; Això vol dir que el porten a dins d’un taper o bé embolicat amb paper.

La majoria de famílies de l’escola porten la bossa de casa quan van a comprar.

No hi ha ningú a la nostra escola que no porti bossa de casa, això vol dir que hi ha poca gent que agafi la bossa del supermercat.

Gairebé tots els alumnes no porten ampolla de plàstic per anar d’excursió.

La majoria de famílies compren alguna vegada productes amb embolcall de plàstic. Nosaltres creiem que és molt difícil comprar sense embolcall de plàstic de moment.

La majoria de famílies de l’escola separen les deixalles i per tant, separen el plàstic.

Aquí podreu veure algunes imatges del treball a l’aula i si teniu ganes de veure l’exposició feta al passadís podeu venir a l’escola. Al llarg del 2n trimestre la substituirem per el treball que continuem fent a partir d’ara: desenvolupar una idea cada grup i proposa una solució al repte!!!