MIKUYOGUI

La Marina, l’Aina, la Marta, la Rosa i la Glòria  et donem la benvinguda a aquest espai de MIKUYOGUI, on podràs practicar, amb la teva família,  per afrontar aquests dies de confinament amb més energia, calma, equilibri emocional i esperança.

 

És un regal descobrir i acceptar que portem a dins, amagat, un potencial únic, il·limitat. Evidenciar-ho és responsabilitat de cadascú de nosaltres i treballar-ho és una obligació que tenim com a membres de l’espècie humana, si volem acomplir amb el nostre compromís de ser part  de la Terra i de l´Univers.

Rosa Tortosa


♣Després d’explicar-vos com treballem us anirem compartint diferents activitats perquè practiqueu MIKUYOGUI a casa tots junts♣

PER QUÈ EL IOGA AL MIKUYOGUI?

El Ioga  ens acompanya, ens guia, ens respecta, ens posa al nostre abast  les eines per al descobriment dels tresors que hi ha dins nostre i així experimentar la millor sensació que hi ha al món: ser capaços de donar el millor de cadascú de nosaltres, com a persones, com a companys i companyes de vida.

El ioga és la unió del  COS – MENT – EMOCIONS i ens permet créixer per dins i per fora.

  • El treball de les EMOCIONS I SENTIMENTS: Per millorar l’autoestima i la relació amb els altres.
  • El treball de la RESPIRACIÓ: Per conèixer el nostre estat intern i la podem utilitzar en diferents situacions.
  • El treball de la RELAXACIÓ I CONCENTRACIÓ: Per obrir un espai interior que facilitarà l’assimilació dels aprenentatges.

BENEFICIS DEL IOGA

Els beneficis que aporta el ioga són molts: 

  • En el pla físic: – Desenvolupament i destresa dels músculs motors. – Millora dels hàbits posturals (manteniment de la columna). – Desenvolupament de la caixa toràcica. – Massatge dels òrgans interns. – Flexibilitat a les articulacions i als músculs. – Estimulació de les funcions vitals (respiració i circulació de la sang). – Afinament dels sentits. – Millora de l’equilibri. – Possibilitat de recuperació, en cas de fatiga. – Millora de la salut. – Exercita l’equilibri i l’estabilitat (essencials per a la correcta alineació del cos). – Millora la coordinació i el ritme, al passar d’una postura a l’altra. – Afavoreix la relaxació i el descans. – Augment de l’energia (aquesta està directament relacionada amb la columna vertebral). – Afavoreix la lateralitat. 
  • En el pla mental: – Calma i relaxa la ment. – Desenvolupa l’atenció i la memòria. – Afavoreix la concentració i l’autodisciplina, millorant el rendiment escolar. – Incrementa la imaginació i la creativitat. – Millora la capacitat de raonament. – Agilita l’activitat mental. – Ajuda a obrir la consciència. – Redueix els nivells d’ansietat. – Proporciona benestar interior.
  • A nivell emocional: – Millora la confiança en un mateix, augmentant l’autoestima. – Harmonitza el cos i la ment. – Afavoreix l’acceptació dels altres. – Canalitza l’energia per donar millor resposta a les emocions. – Proporciona energia i entusiasme. – Desenvolupa l’obertura i la comunicació cap els altres. – Proporciona valor i seguretat. – Afavoreix la cohesió de grup i la socialització. – Treballa els valors.

COM TREBALLEM A MIKUYOGUI?

Al MIKUYOGUI treballem asanas, respiració, concentració i relaxació, amb l’objectiu d’equilibrar les funcions de tot l’organisme i arribar al centre de l’infant.

Ho fem seguint l’escala de PATANJALI: 

  • NIYAMA: Netejar la nostra casa eliminant toxines i pensaments negatius.
  • ASANA: Practicar postures físiques per enfortir i purificar el cos.
  • PRANAYAMA: Respirar correctament per equilibrar i recarregar l’energia vital. Calmar les emocions.
  • PRATYAHARA: Saber-nos relaxar per recuperar forces i mantenir un bon nivell d’energia.
  • DHARANA: Concentració. Enfortir la ment mantenint-la quieta i concentrada.
  • YAMA: Treballar junts i millorar les relacions amb l’entorn.

PRACTICA NIYAMA: NETEJAR LA TEVA CASA 

Clica damunt de la imatge i la Glòria et guiarà per netejar-te les toxines i els pensaments negatius. T’animes?


PRACTICA ASANAS: BONES POSTURES 

Clica damunt de la imatge i l’Aina et guiarà per fer l’arrelament, l’arbre i la lluna i així enfortir i purificar el teu cos. T’animes?


PRACTICA PRANAYAMA: RESPIRAR PER EQUILIBRAR I CALMAR

Clica damunt de la imatge i la Marina et guiarà per fer diferents respiracions que t’equilibraran i calmaran les teves emocions. T’animes?


PRACTICA PRATYAHARA I DHARANA: RELAXACIÓ I CONCENTRACIÓ 

Clica damunt de la imatge i la Rosa et guiarà per relaxar-te i concentrar-te. T’animes?


PRACTICA YAMA: ESTAR BÉ AMB L’ENTORN 

Clica damunt de la imatge i la Marta et guiarà per viatjar a un jardí meravellós. T’animes?


FEM IOGA AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES

Us compartim uns videos de ioga, que la mestra Nati Bergadà ha classificat per edats. Uns materials que volen ajudar a viure aquests dies de confinament amb més serenor, plenitud i harmonia.
RECULL D’ASANAS

VÍDEOS PER ALS PETITS (de 2 a 6 anys)

SALUTACIÓ AL SOL

 

POSTURES D’ANIMALS

CONTE: LA HORMIGA QUE QUERÍA SER ASTRONAUTA

YOGIC: LA LOCOMOTORA VALIENTE

YOGA TIME!!!

 

VÍDEOS PER ALS MITJANS (de 6 a 10 anys)

YOGA NIÑOS: PARA JUGAR Y ESTUDIAR MEJOR

 

NATURISTA OMM MOO YOGA PARA NIÑOS

YOGA PARA NIÑOS SURYAKIRANAM 1

YOGA PARA NIÑOS: BRENDA YOGA

YOGA COM MARINA BUEDO – ANIMALES Y NATURALEZA

 

VÍDEOS PER ALS GRANS (a  partir de 10 anys)

YOGA PARA PRINCIPIANTES

YOGA DINÀMIC – LINDA SOL

YOGA PARA PRINCIPIANTES – XUAN LAN

YOGA SÚPER FÁCIL – MARINA BUEDO

YOGA: ELENA MALOVA

 

AMB UNA MICA MÉS DE DIFICULTAT

HATHA YOGA – XUAN LAN

VINYASA YOGA – ELISA CRESPO

YOGA ELENA MALOVA


PRACTICA L’ART DE PINTAR MANDALES PER TENIR MÉS CALMA I EQUILIBRI

La paraula mandala prové del sànscrit i significa ‘cercle màgic’. Representa la unitat, l’harmonia i la infinitat de l’univers mitjançant l’equilibri dels elements visuals.

Aquestes representacions en forma de cercles són utilitzades en diferents cultures, com la budista, hinduista, cristiana i en algunes tribus indígenes, com un element artístic o un mitjà perquè la persona es trobi amb si mateix/a. El seu origen es remunta a l’Índia i a partir d’aquest país s’ha anat adoptant en altres països orientals fins a arribar a nosaltres.

Algunes cultures creuen que els mandales estan relacionats amb les energies de la vida, cada color està associat a un xacra. Els xacres són centres d’energia que estan situats en el cos humà.

El patró bàsic dels mandales es basen en un cercle amb un centre.

Quins beneficis ens aporta acolorir mandales?

Acolorir mandales aporta múltiples beneficis tant per a petits com per a grans i és una forma d’artteràpia. En  aquest apartat els descobriràs. Acolorir mandales:

  • Ajuda a calmar la ment. Acolorir mandales ens fa focalitzar l’atenció, això fa que siguin un excel·lent exercici per calmar la sensació d’estrès i alliberar la nostra ment.
  • Ajuda a relaxar-nos. En pintar mandales la respiració s’acompassa i les pulsacions baixen.
  • Millora la capacitat d’atenció i concentració. En ser un dibuix amb tant detall cal estar concentrat per no equivocar-te a l’hora de pintar i això fa que tota l’atenció se centri en la tasca per aconseguir l’equilibri i l’harmonia en el dibuix.
  • Redueix els nivells d’estrès i ansietat. En pintar mandales es relaxa el nostre cos a nivell fisiològic i es deixa a un costat les preocupacions.
  • Deixa descansar la nostra part racional del cervell i activa la part creativa. En el nostre dia a dia fem treballar molt la nostra part racional del cervell (hemisferi esquerre) parlem, escrivim, pensem… La part creativa, espacial i emocional (hemisferi dret) la tenim més abandonada. En pintar mandales activem l’hemisferi dret del nostre cervell i deixem descansar l’hemisferi esquerre.
  • Ajuda a gestionar i identificar les emocions. Tant els colors que escollim quan pintem el mandala i el disseny com l’acolorim, són escollits en funció del nostre estat d’ànim. Pintar mandales ens permet expressar les nostres emocions.
  • Propicia l’acceptació personal i l’autoconeixement. En reconèixer les emocions o estat d’ànim que tenim en pintar el mandala ens fa ser més conscients del nostre món interior. Es pot dir que pintar mandales té un component terapèutic i és una bona eina per treballar l’autoconeixement personal.
  • Potencia la creativitat. Pintar mandales afavoreix que es desenvolupi la nostra vessant creativa i artística.
  • Afavoreix la motricitat fina. Els mandales contenen molts detalls i petites figures en els seus dibuixos que permetran treballar amb els infants el traç i la motricitat fina.
  • Aporta pau i serenitat. Els mandales ens permeten calmar la ment i oblidar l’estrès i preocupacions del dia a dia.
  • Afavoreix l’atenció plena. Quan pintem mandales centrem la nostra ment en el moment present. Centrats en el present, identifiquem les nostres emocions i pensaments, ens contemplem de forma serena.

On/Com pintem els mandales?

Per pintar mandales cal que busquem un espai i unes condicions que facin que puguem gaudir al màxim d’aquesta activitat. Les recomanacions són:

  • Cal que els infants es col·loquin en una taula per poder treballar còmodament.
  • És important que es disposi d’una bona llum per poder realitzar bé l’activitat.
  • La temperatura de l’estança ha de ser correcte, ni massa calor ni massa fred.
  • És molt recomanable posar música de fons relaxant que ens acompanyi mentre fem l’activitat.
  • L’infant escull el mandala que voldrà pintar. Podrà triar entre diferents tipologies i graus de dificultat.
  • Cal col·locar els llapis de colors a sobre de la taula perquè els infants hi puguin accedir amb facilitat.
  • És importat que els infants disposin d’un ventall variat de colors i és molt recomanable que els llapis tinguin bona punta.
  • En cas que els infants mostrin estar cansats cal deixar l’activitat per reprendre-la en un altre moment.
  • Un cop el mandala estigui acabat es pot retallar i enganxar sobre un full de color.
  • El mandala es pot penjar en algun lloc de la casa per decorar i recordar la tranquil·litat que ens va aportar l’activitat.

Quins mandales podem pintar?

Aquí un  recull de mandales per pintar amb els infants. Trobareu 75 mandales molt diverses i de diferents nivells de dificultat perquè us pugueu adequar a les edats dels vostres fills/es. Per descarregar-les cliqueu a la imatge ?

 

 

 

 

 

Esperem que tota la família pugueu gaudir de molt bones estones pintant mandales.

♥ Gràcies a la Nati Bergadà i l’Anna Llenas per compartir aquests recursos amb nosaltres.

 

PRACTICA LA RELAXACIÓ I EL BENESTAR A TRAVÉS D’AQUESTA MÚSICA MERAVELLOSA

El poder de la música és tan immens que beneficia l’ésser humà des del naixement fins a la vellesa i millora la qualitat de vida i el benestar de les persones.

Aquests dies no ens podem veure personalment però et volem regalar aquestes músiques, sens dubte quan nosaltres les escoltem recordem totes les estones que hem compartit fent MIKUYOGUI a l’escola. Ara i sempre que vulguis, tu també les podràs escoltar i viatjar al món de la calma i de la felicitat.

Ens tornarem a veure molt aviat!!!

7 comentaris

    1. admin Autor de l'article

      Benvolguda Montse,

      Tot l’equip de MIKUYOGUI estem treballant per compartir diferents pràctiques que podreu fer amb tota la família des de casa. En breu les anirem penjant.

      Una forta abraçada i bon cap de setmana!!!

      Mestres de Mikuyogui

  1. Mireia

    Hola, mestres del MIKUYOGUI, la foto o video de la Glòria hem dona error, no se si es nomès a mi o es mes generalitzat.

    Graciès per penjar aquestes eines

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>