22 de maig de 2020

Des de la biblioteca us animem a que visualitzeu aquest llibre sense paraules, però que conté una història molt emocionant.

 

Una onada diposita una vella càmera submarina als peus d’un nen que tafaneja a la platja. Les fotografies que revela són sorprenents, i l’última mostra a una noia, sostenint la foto d’un noi … Així successivament, descobreix una cadena de nens que, a través del temps, han tingut la càmera a les mans.


 

 

22 de maig de 2020

Acabem els agents geològics interns: els terratrèmols. Mirem els experiments i en traiem conclusions.

I també analitzarem i construirem poliedres amb material casolà.

 

15 de maig de 2020

Aquesta setmana acabem amb les activitats dels volcanes; i us deixem uns vídeos per fer experiments i manualitats d’aquests agents geològics que estem treballant!

Anem acabant amb les fraccions, resoleu problemes aplicant la multiplicació i la divisió de fraccions!

Ánims ho esteu fent molt bé!

8 de maig de 2020

Aquesta setmana farem una activitat de síntesi del context d’aprenentatge : “Quan les pedres parlen”. Els agents geològics externs i el paisatge humanitzat”.

Iniciem els agents geològics interns : els volcans. Activitats a través de vídeos, notícies i webs per consultar.

Continuem amb fraccions, aquesta setmana les utilitzarem per a resoldre problemes.

I recordeu que divendres 15 de maig farem les presentacions dels contes de la “fantasia d’escriure”.

 

 

8 de maig de 2020

Els fantàstics llibres voladors del Sr. Morris Lessmore. Escrit per William Joyce i il·lustrat per Joe Bluhm i William Joyce.

 

El conte presenta una estètica antiga, americana, dels anys 1930, inspirada en les pel·lícules de Buster Keaton. Les il·lustracions són excepcionals, passes la pàgina a l’espera d’una nova sorpresa i els detalls omplen tot l’espai. Tot plegat, forma un espectacle exquisit de colors, tipografies i imatges fantàstiques.

 

La història tracta del Sr. Morris Lessmore, un xic que estimava les paraules, les històries i els llibres. De fet, la seua vida era un llibre escrit per ell mateix, pàgina a pàgina. L’obria cada matí i escrivia sobre les seues alegries i tristeses, sobre tot allò que havia aprés i tot allò que havia desitjat. Però malauradament, un dia un huracà s’ho va emportar tot, fins i tot les paraules del seu llibre. 

 

Morris, desolat, començà a caminar amunt i avall pel paisatge gris i trist. Mirà cap amunt i va veure en el cel una xica que volava enduta per uns llibres voladors que omplien el paisatge de color. Ella li va donar un llibre i a partir d’aquell moment la vida de Morris Lessmore va canviar totalment.

 

Els llibres, que tenien vida, el conduïren cap a la biblioteca i des de llavors Morris se’n va ocupar, els estimava i així, passaren anys i més anys… i Morris Lessmore es va anar ajupint i arrugant. Ara els seus vells amics el cuidaven de la mateixa manera que ell els havia cuidats abans.

 

I al final de la història, la vida del Sr. Lessmore s’acaba però això no representa la fi de la biblioteca ni dels llibres perquè tot torna a començar. I com pot ser això? Llegiu la història i ho esbrinareu. Val la pena.

 

Per a acabar, dir-vos que aquesta història va servir per a inspirar el curtmetratge del mateix títol que fou guanyador d’un premi Oscar en l’edició de 2012.

 

Ressenya extreta de: Esther Bravo Llorens 

Vilaweb.cat

 

CLIQUEU EN AQUEST ENLLAÇ I PODREU VEURE EL CURTMETRATGE. 

 

https://youtu.be/4FhknbAl_T8

 

24 d’abril del 2020   

Aquesta setmana heu de preparar i fer l’exposició oral de l’experiment, investigar sobre el paper de les persones en la modificació del nostre paisatge, fer una comprensió lectora dels animals en les profunditats marines, i us compartim uns enllaços perquè aneu fent memòria de les fraccions.

I tot això com sempre, ja ho teniu compartit al classroom de la vostra classe!

Marta, Eva i Vanesa

 

23/ 4 / 2020

                                                                         SANT JORDI

Des de la petita biblioteca que tenim els alumnes de 5è i 6è us volem enviar una llegenda de Sant Jordi molt especial!. També una cançó per celebrar aquesta diada i una recomanació de contes i llibres ben especial!

Podeu fer una rosa ben bonica i inventar-vos un poema i regalar-ho als vostres familiars!

Només ens queda desitjar-vos una feliç diada de Sant Jordi!

Comissió de biblioteca CS Grans.

  La Llegenda de Sant Jordi:  https://youtu.be/detf2kH7PY0

    Un Sant Jordi diferent, la cançó solidària : https://youtu.be/5Blo20LToGM

  I aquesta .és la recomanació! https://drive.google.com/open?id=1N6ZCJy1mIaCmDFAjov5mVgN1vk3U1s66

 

Benvinguts i benvingudes al virtual 3r trimestre!

Aquesta setmana heu de preparar un experiment, fer memòria de les àrees i perímetres tot resolent problemes, elaborar un text d’opinió i recordeu que heu d’anar acabant el conte perquè un dia ens el presentarem virtualment els uns als altres.

I tot això, ja ho teniu compartit al classroom de la vostra classe!

Vanesa, Eva i Marta

 

 

 

Benvolguts i benvolgudes!

 

Esperem que estigueu molt i molt bé! Aprofiteu aquests dies per poder parlar, cantar, jugar i fer tot allò que us bé de gust amb les vostres mares, pares i germans i germanes. I sobretot, ajudeu molt al pare i la mare, és un bon moment per demostrar-los que esteu a punt d’anar a l’Institut i us heu fet responsables. I Cuideu dels vostres germans i germanes… I recordeu: NO SORTIU DE CASA, aquest és un bon moment per demostrar al món allò que moltes vegades parlem i debatem: entre tots i totes podem fer un món millor, solidari i humà!

A part de poder fer tot això, cada dilluns al blog de l’escola us trobareu unes activitats voluntàries, obertes, sense data d’entrega ni res, de l’àmbit lingüístic, matemàtic, coneixement del medi, enllaços a experiments, receptes, manualitats, i alguns recomanació cinematogràfica.

Si voleu ens podeu compartir aquestes activitats als nostres correus:

moreno.marta@enxanetaterrassa.cat

soriano.vanesa@enxanetaterrassa.cat

suarez.eva@enxanetaterrassa.cat 

També hem creat una carpeta anomenada VÍDEOS I FOTOS PER NO AVORRIR-ME, ens hi podeu penjar vídeos o fotos on feu una recepta, una manualitat, una recomanació d’algun llibre que us heu llegit o d’una pel·lícula que hagueu vist, o simplement penjar un vídeo de com esteu o com us sentiu en aquests dies de confinament a casa.

Ja sabeu que per qualsevol dubte o aclariment també ens podeu escriure al nostre correu.

Us enviem una abraçada molt gran, i tenim moltes ganes de veure’ns a l’escola i poder tornar al nostre dia a dia. Us trobem a faltar, segur que vosaltres també!

Marta, Vanesa i Eva

 

PROPOSTES DE LA PRIMERA SETMANA

 

Redactar un diari explicant que heu fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges,

com us heu sentit durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari

de paper o un diari virtual amb enllaços, vídeos…

 

US OFERIM UN LLISTAT DE WEBS PER CONSULTAR, EXPERIMENTAR, DESCOBRIR: 

Si feu algun experiment, alguna recepta, alguna manualitat, feu fotos i/o vídeos i ens els pengeu a la carpeta compartida per tal que tothom els pugui veure: 

InfoK (Notícies explicades per infants) 

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/

Dinamiks (Experiments)

https://www.ccma.cat/tv3/super3/dinamiks/

Manduka (Receptes de cuines)

https://www.ccma.cat/tv3/super3/manduka/

Què, qui, com? (Reportatges)

https://www.ccma.cat/tv3/quequicom/

Ortografia sense esforç (exercicis online de memorització de paraules). 

http://www.edudigital.es/ca/gabarro/

Us heu de registrar, i disposeu d’unes setmanes gratuïtes, i després s’ha de pagar, però no gaire

Academons (APP amb activitats de matemàtiques, llengua, medi, etc.)

El primer mes és gratis, després s’ha de pagar. Només es pot jugar en tablets o mòbils.

Propostes d’ Art

  • https://youtu.be/nW36qNkgWkA: decorar lletres 3D
  • Dilluns 23 a la tarda, a les 17, fan un taller de lettering gratuït, només es necessita llapis i paper. Letteringalbum

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>