2N

29/05/2020 NOVENA TASCA (segona part)

El futur del planeta és a les nostres mans!

Com ja sabeu, la tasca 9 està dividida en dues parts. La setmana passada vau fer la 1a part (activitats 1 i 2). Aquesta setmana us fem arribar la 2a part de la tasca (activitats, 3, 4 i 5).
Us animem a entrar-hi i fer les activitats que us proposem!

 

22/05/2020 NOVENA TASCA (primera part)

El futur del planeta és a les nostres mans!

Aquesta tasca 9 està dividida en dues parts. Aquesta setmana heu de fer la 1a part, que són les activitats 1 i 2. La setmana vinent us proposarem la 2a part de la tasca.
Us animem a entrar-hi i fer les activitats que us proposem!

 

15/05/2020 VUITENA TASCA

L’hort ecològic

Aquesta tasca la trobareu al vostre Classroom.
Us animem a entrar-hi i fer les activitats que us proposem!

 

 

08/05/2020 SETENA TASCA

Productes i comerç de proximitat: ara més que mai!

Aquesta tasca la trobareu al vostre Classroom.
Us animem a entrar-hi i fer les activitats que us proposem!

 

 

LLUITEM CONTRA EL MALBARATAMENT DELS ALIMENTS!

Alumnes de segon, heu fet una gran tasca!! Aquí teniu recollits els vostres eslògans i logotips que heu creat per tal de conscienciar a les persones en la lluita contra el malbaratament dels aliments.

Entre totes podem ajudar a què el món sigui millor!

Cliqueu aquest enllaç:

https://photos.app.goo.gl/iWh9et3ufPYVP71E6

01/05/2020 SISENA TASCA

EXPERIMENTEM AMB LES TÈCNIQUES DE CONSERVACIÓ DELS ALIMENTS!

Aquesta tasca la trobareu al vostre Classroom.
Us animem a entrar-hi i fer les activitats que us proposem!

 

 

24/04/2020 CINQUENA TASCA

NO DEIXEM QUE ELS ALIMENTS ES FACIN MALBÉ!

Aquesta tasca la trobareu al vostre Classroom.
Us animem a entrar-hi i fer les activitats!

 

17/04/2020 QUARTA TASCA:PREPAREM PLANTER DES DE CASA!

Sembrem llavors de mongeta

Continuem fent algunes de les tasques pendents del nostre hort ecològic, ara però, des de casa!  Com que no podem anar a plantar les mongeteres, farem el planter a de casa (sembrar mongetes).

Les activitats plantejades en aquesta tasca es troben emmarcades en els següents àmbits i competències:
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
ÀMBIT ARTÍSTIC
ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI
COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE
COMPETÈNCIA DIGITAL
Activitat 1: La Gloria, la Carme i la Maria ens preguntem com deu estar l’hort…

I és que ja fa més d’un mes que no en podem tenir cura, de l’hort. El que tenim clar és que la natura segueix el seu curs! Les faves deuen estar a punt de collir, els enciams deuen haver crescut força, i les cebes, alls, raves, bledes,… Oh, i les maduixeres, qui sap si ja estan carregades de maduixes o si els ocells se les han menjat per berenar…

Com ja saps, el nostre hort de l’escola és ecològic. Recorda… perquè diem que és ecològic?

Ens faltava plantar les mongeteres a l’hort, però ja no vam tenir temps, així que podem preparar-ho des de casa. I com? Doncs fent planter!

Fer planter és senzill: tan sols cal que sembrem una llavor de mongeta, la reguem i esperem que germini. Llavors podrem observar com neix una nova planta de mongetera. N’hem de tenir cura fins que puguem trasplantar la planta al nostre hort.

I per tal que la nostra tasca no s’aturi, preparem el planter de mongeteres! Quan puguem tornar les trasplantarem! Si bé és cert que no hi serem a temps a recollir mongetes tendres, però això no ens suposarà cap problema! Les recollirem al setembre quan ja seran mongetes seques.

Recordes quin planter d’hortalisses vam plantar a l’hort ?

Recordes quines llavors d’hortalissa vam sembrar?

Te n’adones de la diferència entre sembrar i plantar? Ets capaç d’explicar-ho?

Activitat 2: Mira el vídeo següent!

En aquest vídeo, la Carme ens explica com preparar el planter de mongetera. Estigues ben atenta ja que després ho hauràs de fer tu! Som-hi!

Ja l’has mirat? Aquí a sota hi tens anotat el material que necessites i els passos a seguir per a sembrar les llavors.

Pensa-hi…

Com pots veure, a l’apartat de ‘Material necessari’ hi apareix un element que pel nom potser no identifiques però que segur que saps què és: TORBA.

Et donem unes paraules que estan relacionades amb la paraula TORBA

Restes vegetals

(peles de fruita, males herbes de l’hort)

Compostador Adob  Transformar

Amb les pistes anteriors, sabries dir què és la TORBA?

Què hi podem tirar al nostre compostador?

Saps en què es convertiran les restes orgàniques que anem tirant al compostador del nostre hort ecològic?

Activitat 3: Llegeix aquest article que trobaràs clicant damunt d’aquest enllaç:

https://www.ara.cat/estils/Mongetes-Que-no-faltin_0_2069793001.html

La mongetera s’ha de plantar a finals de primavera a l’hort. Anirà creixent, li sortiran flors de les que en naixeran mongetes tendres. Però les mongetes tendres no les podrem collir fins a l’estiu.

Com pot ser doncs que a l’hivern  mengem mongeta tendra?

Activitat 4: La Carme ens ha deixat un altre missatge.
Escolta’l i fes el que diu.

Cada vegada que reguis les mongetes que tens al balcó o a la terrassa pensa també a regar les que tens tancades a l’armari!

 

Activitat 5: Ens fem preguntes! (fem hipòtesis)
  1. Què creus que passarà amb la mongeta que has sembrat i has deixat a l’exterior? Creus que germinarà? Per què?
  2. Què creus que passarà amb la mongeta que has sembrat i has deixat a les fosques? Creus que germinarà? Per què?
  3. Creus que les dues mongeteres creixeran igual?
  4. Com penses que afectarà al creixement de la planta que tingui llum o bé que no en tingui?
  5. Com creus que serà la mongetera a mesura que vagi creixent: tindrà fulles, tindrà flors,tindrà fruits?
Més endavant podràs comprovar les teves hipòtesis!

 

Activitat 6: Registra el creixement de la teva mongetera.

A partir d’ara hauràs d’anar observant, anotant i enregistrant (amb dibuixos o fotografies), el procés de creixement de les teves mongeteres: la que està exposada a la llum i la que tens a les fosques.     

  • Fes un quadre com aquest a la llibreta per a poder registrar la informació en dies alterns (un dia sí i l’altre no) fins a nou avís.

Activitat 7: Comprova les teves hipòtesis!

Aquesta activitat l’has de fer 15 dies després d’haver sembrat les mongetes.

  1. Què ha passat amb la mongeta que vas sembrar i vas deixar a l’exterior? Ha germinat?
  2. Què ha passat amb la mongeta que vas sembrar i vas deixar a les fosques? Ha germinat?
  3. Les dues mongeteres han crescut igual?
  4. Com ha afectat al creixement de la planta que tingui llum o bé que no en tingui? Quines diferències observes entre les 2 mongeteres?
  5. Com és la mongetera a mesura que va creixent: té fulles, flors,…?
A tenir en compte! Només cal que escriguis les respostes de les activitats a la teva llibreta quan et trobis aquest imatge

 

Ja ens fareu arribar la vostra tasca!

Gloria: 2NA@enxanetaterrassa.cat

Carme: 2NB@enxanetaterrassa.cat

Maria: 2NC@enxanetaterrassa.cat

Bona feina!!!

 

17/04/2020 Us proposem una altra tasca!
Llegiu aquest conte…

En Jaume i la mongetera màgica

En Jaume vivia amb la seva mare, que era vídua, en una cabana al bosc. Com que amb el temps va anar empitjorant la situació familiar, la mare va pensar en enviar a en Jaume a la ciutat, per tal que intentés vendre l’única vaca que tenien. El nen va posar-se en camí, portant lligada amb una corda la vaca, però a mig camí es va trobar un home que duia un sac ple de mongetes.

– Són meravelloses i màgiques – va explicar-li – Si t’agraden, te les donaré a canvi de la vaca.

I en Jaume va acceptar. Va tornar molt content a casa, però sa mare, disgustada al veure el que havia fet el seu fill, va agafar les mongetes, les va llençar al carrer, i va començar a plorar.

L’endemà, quan en Jaume es va despertar, va tenir una gran sorpresa al veure que les mongetes havien crescut tant durant la nit, que les branques es perdien de vista. Es va començar a enfilar per la planta, amunt, amunt, fins que va arribar a un país desconegut a sobre dels núvols.

Hi va veure un castell, s’hi va apropar i hi va entrar. Allà va veure un gegant malvat, a qui li agradava menjar nens, i que tenia una gallina que ponia un ou d’or cada dia. En veure això, el nen va esperar que el gegant s’adormís, i li va prendre la gallina. En Jaume es va escapar i quan va arribar on era la mongetera va començar a baixar. Quan era a terra, va anar a la seva cabana amb la gallina.

La mare,quan va veure aquesta gallina tan fantàstica va estar molt contenta i a partir d’aquell moment van començar a vendre els ous d’or que la gallina ponia cada dia. I així van viure força bé, durant molt de temps, fins que la gallina es va morir de vella. En aquest moment, en Jaume va decidir tornar a enfilar-se per la mongetera un altre cop, i dirigir-se al castell del gegant. Es va amagar darrere una cortina i va poder veure com l’amo del castell, aquell gegant a qui li agradava menjar nens, anava comptant monedes d’or que treia d’una bossa de cuir.

En Jaume va tornar a esperar a què el gegant s’adormís i, agafant el sac d’or, va començar a córrer cap a la mongetera i baixar fins a la seva cabana. Així, mare i fill van tenir diners per viure molt de temps.

Però va arribar un dia en què la bossa de cuir plena de diners va quedar completament buida. Llavors en Jaume va decidir enfilar-se un altre cop per les branques de la mongetera fins arribar al cim. Va dirigir-se de nou  al castell del gegant a qui li agradava menjar nens i, un cop allà, va veure com el gegant feia anar una caixeta que, cada vegada que l’obria, deixava caure una moneda d’or.

Quan el gegant va sortir de l’habitació, en Jaume va aprofitar per prendre-li la caixeta i guardar-se-la. Però, des del seu amagatall, en Jaume va veure que el gegant s’ajeia en un sofà mentre, una arpa tocava tota sola sense que cap músic la fes anar. Tocava una música delicada que feia adormir-se el gat que se l’escoltava.

Amb prou feines s’havia adormit el gegant, en Jaume va agafar l’arpa i va començar a córrer. Però l’arpa estava encantada i, en agafar-la en Jaume, l’arpa va començar a cridar:

– Amo! Senyor meu! Desperti! Que m’estan robant!

El gegant es va despertar d’un bon ensurt i va sentir uns crits que venien del carrer:

– Amo! Que m’estan robant!

Veient el que succeïa, el gegant va sortir a perseguir a en Jaume. I el gegant cridava:

– Així, eres tu el lladregot! Vine aquí, que et menjaré! Torna’m l’arpa i tot el que m’has robat!

En Jaume sentia les passes i les amenaces del gegant cada cop més a prop seu, i al veure la mongetera, va començar a baixar-hi. S’afanyava molt, però va veure que el gegant baixava darrere seu.

En arribar a terra, en Jaume va començar a cridar a la seva mare:

– Mare! Mare! Porta’m la destral! – I quan la mare va veure que darrera d’en Jaume hi venia un gegant horrible, prou que va córrer per a dur-li la destral. En Jaume va tallar la mongetera, que va caure amb el gegant encara ben amunt, i mongetera i gegant van anar a parar a terra.

Des d’aleshores, en Jaume i la seva mare van viure feliços amb la moneda d’or que la caixeta els donava cada cop que era oberta.

 

En aquest enllaç podeu trobar : El conte d’en Jaume i la mongetera màgica

https://www.youtube.com/watch?v=zL15YmqEjrA

 Dibuixa tres moments del conte.Tingues en compte que has de dibuixar:

  1. Com comença?
  2. Què passa?
  3. Com acaba?

Sota de cada dibuix, escriu una frase que l’expliqui.  Pots fer-ho de la següent manera:

Com comença? Què hi passa? Com acaba?
Dibuix Dibuix  

Dibuix

 

Frase Frase  

Frase

Endavant! Segur que ho faràs molt bé!

 A més a més :

En aquest enllaç hi pots trobar  altres activitats que pots fer sobre el conte d’en Jaume i la mongetera màgica!

https://clic.xtec.cat/projects/jack/jclic.js/index.html

 

03/04/2020 TERCERA TASCA: REUTILITZEM CAIXETES DE FUSTA: LES DECOREM AMB LA TÈCNICA DEL DÉCOUPAGE

La tercera tasca que us proposem és un taller de reutilització de caixetes de fusta tot decorant-les amb la tècnica del découpage.

Recomanem que aquesta tasca els infants la facin acompanyats d’una persona adulta.

Les activitats plantejades en aquesta tasca es troben emmarcades en els àmbits següents:
ÀMBIT ARTÍSTIC
ÀMBIT MATEMÀTIC
ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
Activitat 1: Mira el vídeo que tens enllaçat aquí : https://www.youtube.com/watch?v=Y8o3b-CR7Vc

Escolta bé el tutorial que fa la Maria sobre com fer aquesta manualitat: el material que necessites, els passos que segueix per a decorar les caixetes de fusta reutilitzables,…

Activitat 2: Completa el text instructiu d’aquesta manualitat (a la teva llibreta). Per cert!, els ‘Passos a seguir’ estan desordenats, has d’escriure’ls a la teva llibreta de manera ordenada.

Nom de la manualitat:
Material necessari:
Passos a seguir:

  • Posa trossos de paper damunt la cola.
  • Posa cola damunt de la fusta.
  • Deixa que s’assequi la pintura.
  • Retalla trossets de paper (tovalló o paper de regal).
  • Pinta els costats de la caixeta de fusta.
  • Pinta la part interior de la caixeta de fusta.
  • Posa cola damunt dels trossets de paper.
Foto o dibuix:
Darrera d’aquest taller hi ha molta matemàtica… només cal que obrim bé els ulls per adonar-nos-en… Som-hi?

Activitat 3: La Maria ha utilitzat tovallons de paper per decorar la caixeta amb la tècnica del découpage. 

En un moment de la gravació, la Maria doblega el tovalló de paper quadrat per la meitat, quina figura en resulta?

Ara fes-ho tu!

-Agafa 2 tovallons quadrats de paper que tinguis a casa (que siguin iguals). 

-Desplega els 2 tovallons. Quina figura geomètrica té cadascun?

-Ara doblega 1 tovalló per la meitat (com la línia horitzontal de sota). 

Quina figura geomètrica en resulta?

Quants tovallons doblegats necessites per cobrir el tovalló desplegat?

-Agafa el tovalló que ja tens doblegat i torna’I a doblegar altre cop per la meitat, quina figura et sortirà? 

Quants tovallons com el que has doblegat 2 vegades (horitzontal i vertical) et fan falta per cobrir el tovalló que està totalment desplegat?

Activitat 4: A quin cos geomètric s’assembla la caixa de maduixes?

 

-Recordes el taller d’aprenentatge ‘Kapla’? Algunes encara no l’heu pogut fer aquest curs però el curs passat tothom el va fer. En aquest taller vas aprendre a construir figures bidimensionals (planes) i figures tridimensionals.

Aquestes fotografies et poden ajudar Quina d’aquestes representa una figura bidimensional (plana) i quina representa una figura tridimensional?

-Experimenta!

  • Agafa el cartró que agrupa i embolcalla un pack de iogurts i no el desfacis. Aquest cartró és un cos geomètric o una figura geomètrica? 
  • Ara desfés el cartró que fa d’embolcall i posa’l pla a sobre la taula. Ara aquest cartró és un cos o una figura geomètrica?

 

T’expliquem un secret:

Les figures bidimensionals són figures planes i les figures tridimensionals són cossos geomètrics.

Mira aquests vídeos:https://www.youtube.com/watch?v=X6ulTy93Sgc  Cossos geomètrics

https://www.youtube.com/watch?v=IYLLqIXX5zs Figures planes

T’animem a pensar-hi més!

Per què una figura plana es diu que té 2 dimensions? Què significa això?

Per què un cos geomètric es diu que té 3 dimensions? Què vol dir això?

-Ara mira la teva caixeta de fusta de maduixes i contesta les següents preguntes:

  • La caixeta és una figura plana o és un cos geomètric?
  • És una figura bidimensional o una figura tridimensional?
  • Quines figures planes hi ha a la caixeta?
  • Coneixes altres figures planes? Quines?

-Segur que a casa tens molts cossos geomètrics… Sabries dir quin cos geomètric és cadascun d’aquests objectes?

joc de Rúbik pot de tomàquet pilota caixeta de maduixes dau

(Pista: cub – esfera – piràmide – cilindre – prisma rectangular)

 

Activitat 5: Observem la caixeta de fusta! 

Fixa’t en la base de la caixeta (la part inferior, la que toca damunt la taula):

-Quants costats té la base de la caixeta?

-Com és la base de la caixeta, quina forma té: és un triangle?, és un quadrat? , és un rectangle?

-Agafa un regle o una cinta mètrica i mesura cada costat de la base. Cal que mesuris els 4 costats? Un cop mesurats els costats, quantes longituds diferents hi ha?

Per tant, la base de la caixeta té 2 costats llargs que mesuren…… centímetres i 2 costats curts que mesuren……. centímetres.

Ara, fixa’t en la caixeta (que és un prisma rectangular!):

-Quantes cares laterals (o verticals) té?

-Quina amplada té la caixeta?

-Quina llargada té la caixeta?

-Quina profunditat (alçada) té la caixeta?

Per això la caixeta és una figura tridimensional, perquè té aquestes 3 mesures: amplada, llargada i alçada.

Una activitat molt manipulativa que ens ha portat a treballar molts coneixements matemàtics!

 

A tenir en compte!!

-Només cal que escriviu a la vostra llibreta l’activitat 2.

-Les altres activitats són totalment manipulatives, d’observació i reflexió.

-Fes una fotografia de la teva caixeta o d’algun moment de la tasca i envia-la a:

Gloria: 2NA@enxanetaterrassa.cat

Carme: 2NB@enxanetaterrassa.cat

Maria: 2NC@enxanetaterrassa.cat

 

03/04/2020 Alumnes de 2n! Esteu preparades per fer un ‘Sabies que…’ ?

Escriu un text a la teva mestra tot explicant-li alguna activitat que hagis fet aquests dies a casa i que t’hagi agradat molt. Per exemple: el que fas per fer activitat física a casa, si has fet algun repte en família, quins jocs o activitats has descobert que no havies fet abans, com tens el temps organitzat al llarg del dia…

Extensió del text: entre 10 i 15 línies.

Tot seguit us adjuntem els criteris d’èxit que heu de tenir en compte a l’hora d’escriure el text:

 

Ens agradaria molt poder llegir el teu text, així que quan ja el tinguis escrit i revisat, demana a una persona adulta que hi faci una foto i ens l’enviï al correu electrònic de cada classe:

 

Gloria: 2NA@enxanetaterrassa.cat

Carme: 2NB@enxanetaterrassa.cat

Maria: 2NC@enxanetaterrassa.cat

Respondrem tots els correus que ens envieu!!!

 

01/04/2020 ACTIVITATS AL VOLTANT DEL NOSTRE CONTEXT D’APRENENTATGE ‘Fem un mercat a l’escola!’

SEGONA TASCA: MENJO DE MANERA SALUDABLE I EQUILIBRADA?

Les activitats plantejades en aquesta tasca es troben emmarcades en els següents àmbits:
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI
ÀMBIT DIGITAL
Activitat 1: Escriu a la llibreta tot el que  has menjat per esmorzar, dinar i sopar en dos dies diferents. 
Activitat 2: Al costat de cada aliment que hagis menjat, escriu a quin grup pertany i valora si ha estat un àpat saludable i equilibrat.

Per exemple: Esmorzar dia 1 

Esmorzar He menjat:

*  G1: làctics

* G2: carn, peix, ous,llegums

* G3: fruites i verdures

*  G4: pa, pasta,oli...

He fet un esmorzar equilibrat?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

He fet un esmorzar saludable?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

Això és el que hauríeu d’escriure a la vostra llibreta:
‘Per esmorzar he menjat llet, cereals i fruita. Aquests aliments es troben als  grups 1,2 i 3. N’he menjat 1 ració de cada. Crec que el meu esmorzar ha sigut molt equilibrat i també molt saludable.

A TENIR EN COMPTE !

  • Per créixer sanes hem de portar una dieta equilibrada, és a dir,  hem de menjar cada dia aliments d’aquests 4 grups, repartits en els diferents àpats.
  • Llet i els seus derivats. 
  • Carn, peix, ous i llegums.
  • Fruites, verdures i hortalisses.
  • Cereals, arròs, pasta, pa i oli.
  • Mira la piràmide alimentària per saber  quantes racions cal menjar de cada grup d’aliments al dia per seguir una dieta saludable. 
Aquest requadre de sota et pot ajudar a veure si has menjat aliments de diferents grups en cada àpat i determinar si has menjat de manera equilibrada i saludable.

Dia: ………………………………………….

Esmorzar He menjat:

*G1: làctics

*G2: carn, peix, ous,llegums

*G3: fruites i verdures

*G4: pa, pasta,oli…

He fet un esmorzar equilibrat?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

He fet un esmorzar saludable?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

Dinar He menjat:

*G1: làctics

*G2: carn, peix, ous,llegums

*G3: fruites i verdures

*G4: pa, pasta,oli…

He fet un esmorzar equilibrat?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

He fet un esmorzar saludable?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

* Gens

Berenar He menjat:

*G1: làctics*

*G2: carn, peix, ous,llegums

*G3: fruites i verdures

*G4: pa, pasta,oli…

He fet un esmorzar equilibrat?

 *Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

He fet un esmorzar saludable?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

Sopar He menjat:

*G1: làctics

*G2: carn, peix, ous,llegums

*G3: fruites i verdures

*G4: pa, pasta,oli…

He fet un esmorzar equilibrat?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

He fet un esmorzar saludable?

*  Sí, molt

*  Sí, força

*  No gaire

*  Gens

 

Activitat 3: Reflexiona…

Després d’haver explicat el que has menjat al llarg de dos dies i amb tot el que ja saps sobre alimentació saludable i equilibrada, ara és moment que analitzis com ha estat la teva alimentació aquests dies i pensar si la podries millorar d’alguna manera o si ja és molt bona.

  1. Et sembla que has fet una alimentació saludable? 
  2. Què creus que t’ha faltat incorporar a la teva dieta? 
  3. Què creus que no hauries d’haver menjat?
Activitat 4:  Joc interactiu de la piràmide. Col·loca els diferents aliments que hi ha fora de la piràmide a la franja que els pertoca.

El teniu linkat aquí: http://www.5aldia.es/5-al-dia-a-casa/la-piramide-dels-aliments/joc-piramide-alimentaria/

Atenció!

-Només cal que escriguis les respostes de les activitats 1 i 2 a la llibreta.   

A més a més, si vols…

  • Pots mirar i escoltar aquest conte: “Les tres bessones i els fesolets màgics”  https://youtu.be/qpUK9mPnVKA
  • Pots llegir el conte: “La Martina i els herois saludables”. El trobareu a: ametllerorigen.cat/media/img/El-conte-de-la-martina-AO.pdf  

               

ACTIVITATS QUE GIREN AL VOLTANT DEL NOSTRE CONTEXT D’APRENENTATGE ‘Fem un mercat a l’escola!’

A tall d’introducció…

Tot i la nova situació en què ens trobem, tirarem endavant el context d’aprenentatge que tenim entre mans: ‘Fem un mercat a l’escola!’. Abans d’aquesta aturada, ja havíem fet unes quantes coses del context:

-Visita al mercat de la Independència per veure com està organitzat i què s’hi ven a cada parada.

-L’alimentació saludable. Vam projectar fer una piràmide de l’alimentació amb caixetes de fusta (de maduixes).

-L’alimentació equilibrada (dels 4 grups d’aliments)

-La classificació dels aliments segons el seu origen (animal, vegetal, mineral).

-Plantada d’hortalisses al nostre hort utilitzant mètodes de l’agricultura ecològica.

-…

Us proposem que anem avançant tasques des de casa. Es tracta de resoldre activitats d’aprenentatge, globalitzades, competencials, manipulatives i vivencials que podreu fer totes i tots de manera optativa i que ens ajudaran a avançar feina per a poder fer el nostre mercat! (si la situació ens ho permet).

PRIMERA TASCA: FEM GALETES SALUDABLES!

La primera tasca que us proposem és un taller de cuina de galetes saludables de civada (avena).

Les activitats plantejades en aquesta tasca es troben emmarcades en els següents àmbits:
ÀMBIT LINGÜÍSTIC
ÀMBIT MATEMÀTIC
ÀMBIT CONEIXEMENT DEL MEDI
Activitat 1: Heu de mirar el vídeo que teniu linkat aquí : https://youtu.be/A7CLgytw_dM 

Escolteu bé els ingredients, els passos que segueix la cuinera per a fer les galetes saludables. Per cert, no us sona aquesta cuinera…?

Activitat 2: Escriu la recepta seguint aquest esquema de text instructiu (podeu escriure-ho a la vostra llibreta)
Nom de la recepta:
Ingredients:
Passos a seguir:
Foto o dibuix:

Si us hi fixeu, en aquestes galetes saludables, la Gloria ha substituït alguns dels ingredients habituals de les galetes per ingredients més saludables.

Per exemple, utilitza mel en lloc de fer servir sucre

farina de civada en lloc de………

Activitat 3: Classifica els aliments que la Gloria ha utilitzat per fer les galetes saludables segons el seu origen (animal, vegetal, mineral)

origen animal origen vegetal origen mineral
Activitat 4: Mesurem el pes amb la bàscula!

Abans de resoldre l’activitat que et proposem tot seguit, és important que practiquis saber pesar amb la bàscula.

-Si tens una bàscula a casa, pesa diferents objectes que tinguis a prop. Pots jugar a fer prediccions sobre el que pesen determinats objectes. Després ho pots comprovar, i si hi jugues amb algú, veure qui s’hi ha aproximat més.

-Pots anar provant què pesa més: un tomàquet o un plàtan, una patata o una llimona, etc.

Si la bàscula és digital et sortiran un números a la pantalleta. La unitat de pes és el gram i necessitem 1.000 grams per fer un quilo.

 

Si la bàscula és analògica, has de llegir el número que assenyala l’agulla.

 

-Pesa alguna cosa a la bàscula fins arribar a un quilo de pes (o 1.000 grams).

-Fixeu-vos en el pes que marca cada bàscula i parla-ho amb una persona adulta o una germana més gran. Saps llegir el pes? Practica-ho!

-Compara els pesos de diferents productes que tinguis a casa i ordena els que pesen menys d’un quilo , els que pesen un quilo i els que pesin més d’un quilo.

També pots fer exercicis com ara aquests:

-Agafa un iogurt. Pesa’l. Mira quant pesa. Quant pesaran 2 iogurts? Ara posa-l’hi i comprova-ho

-Agafa 2 paquets de pasta iguals. Pesa’ls. Quant pesarà un paquet? Comprova-ho.

-Pesa 1 llauna de tonyina. Quant pesaran 3 llaunes? Comprova-ho.

 

-Si us hi heu fixat, la Gloria pesa la civada que necessita en una bàscula. És una mesura exacta o aproximada?

En el cas que la Gloria no tingués una bàscula, podria seguir endavant amb la recepta? Com ho podria fer? Seria una mesura exacta o aproximada?

Quins ingredients pesa la Gloria per fer les galetes de civada? (mesura exacta)

Quins ingredients no pesa? (mesura aproximada)

 

Atenció!! Si volguessis fer el doble de galetes de les que ha fet la Gloria, quina quantitat necessitaràs de cada ingredient? Omple el quadre:

Quantitats de la Gloria Quantitats que he de posar jo
150 grams de civada (avena)
2 cullerades de mel
20 grams de cacau en pols
1 plàtan
1 tasseta (mida de cafè) de llet de soja

A TENIR EN COMPTE!!!

-Si a casa has seguit la recepta de la Gloria,comparteix les galetes amb nosaltres i  envia’ns una foto!

-La majoria de les activitats proposades són manipulatives. Tan sols cal que escriguis a la teva llibreta l’activitat 2, l’activitat 3 i l’última part de l’activitat 4 (la d’omplir el quadre amb les quantitats per fer el doble de galetes).

Bona feina i bon profit!!

 

29/03/2020 Unitats, desenes i centenes… Juguem a representar números?

A la classe hem representat números, els hem composat i descomposat amb el material multibase.

Ara podeu anar practicant però… Com ho podeu fer si no teniu aquest material?

Hi ha una manera molt fàcil de preparar-lo. És possible que a casa tingueu escuradents o alguna cosa similar.

Seguiu els següents passos:

-Agafeu 9 escuradents i separeu-los: seran les unitats.

-Agafeu 10 escuradents i lligueu-los amb un cordill o amb una goma. Ja teniu 1 desena. Repetiu l’operació fins a tenir 15-25 desenes.

-Com ho faràs per fer una centena?

Comença el joc!

Demaneu a les persones que teniu al voltant que us diguin un número, escriviu-lo en un paper i representeu-lo amb els escuradents.

També ho podeu fer al revés: vosaltres representeu el número i elles han d’esbrinar el número què és. Aquí en teniu un exemple.

També podeu fer sumes i restes amb els escuradents. D’aquesta manera, practicareu la col·locació dels números ,….

També podeu jugar a fer dobles i meitats.

En cas que no tingueu escuradents, podeu fer servir qualsevol altre material que tingueu al vostre abast (mongetes seques, cigrons…)

Endavant!!!

 

27/03/2020 Aquest diumenge visitem -virtualment- la Fundació MONA!!

Atenció, nenes i nens de 2n!!!

Des de la plataforma Joemquedoacasa, la Fundació Mona ha organitzat una visita virtual a la seva fundació. Alguns ja hi heu estat, d’altres teníeu visites programades per a aquests dies, d’altres encara no hi heu estat. Com que ara no s’hi pot pas anar, la Fundació Mona ens convida a fer-hi una visita virtual!

L’enllaç és el següent: https://fundacionmona.org/ca/live-tour/

Teniu tota la informació en el requadre de l’esquerra:

27/03/2020 Alumnes de 2n!

Esteu preparades per fer un ‘Sabies que…’?

Aquesta és la tasca… (voluntària)

Heu d’escriure un text a la vostra mestra tot explicant-li alguna cosa: què feu aquests dies, com us sentiu, una pel·lícula que hàgiu vist, un joc que us encanti,…

Tot seguit us adjuntem els criteris d’èxit que heu de tenir en compte a l’hora d’escriure el text:

Ens agradaria molt poder llegir el vostre text, així que quan ja el tingueu escrit i revisat, demaneu a una persona adulta que hi faci una foto i ens l’enviï al correu electrònic de cada classe:

Gloria: 2NA@enxanetaterrassa.cat

Carme: 2NB@enxanetaterrassa.cat

Maria: 2NC@enxanetaterrassa.cat

Respondrem tots els correus que ens envieu!!!

 

23/03/2020 Treu el cap per la finestra!

Ara ja portem uns quants dies tancades a casa…

De tant en tant, segur que sortiu al balcó una estoneta, pugeu al terrat, us passegeu pel jardí -si en teniu- o simplement traieu el cap per la finestra. Tot és vàlid per respirar una mica d’aire fresc…

Us proposem una experiència…

Amb la companyia d’una persona adulta, obriu la finestra, el balcó, sortiu al pati o a la terrassa o fins i tot al jardí. Ara activarem els sentits. Aneu registrant mentalment tota la informació que aneu captant amb l’oïda, la vista, el tacte, l’olfacte… (per exemple: ‘sento l’olor del bistec de carn que cuina el veí de sota).

Després tanqueu els ulls i torneu-vos-hi a concentrar… segur que percebreu encara més coses!

Qui ho vulgui, pot escriure tot el que ha percebut a la llibreta de tasques que té a casa, fer-ne un dibuix…

I ja sabeu que si voleu, podeu compartir l’activitat amb nosaltres, tot enviant-nos una foto, un dibuix, un missatge,…

Una abraçada molt forta i especial per a totes i tots! I no oblideu que us trobem molt

a faltar!!!!

Gloria, Carme i Maria

20/03/2020    Voleu saber una cosa?...

Us enyorem… Trobem a faltar l’escola, i sobretot us trobem a faltar a totes i a tots. Estem vivint moments complicats, és cert, però ens en sortirem si fem les coses tal i com s’han de fer!

Les mestres estem bé, confinades a casa, com vosaltres, col·laborant i fent cas de les recomanacions dels experts per tal d’evitar més contagis i perquè tot plegat duri el menys temps possible i ens puguem tornar a veure aviat.

Hem obert un espai virtual (hi podeu accedir des de la pàgina web de l’escola) en què hi anirem deixant missatges i propostes d’activitats que podeu fer aquests dies a casa. Es tracta de propostes totalment voluntàries i en cap cas són avaluables.

Cada dilluns i cada divendres trobareu una proposta a la pàgina de 2n.

Ens podeu enviar un correu electrònic a l’adreça de l’escola esc-enxaneta@xtec.cat per explicar-nos com esteu, què us preocupa, per enviar-nos una foto en què se us vegi fent una activitat, etc. També podeu escriure un comentari a la pàgina web de l’escola i d’aquesta manera estarem en contacte.

Ja fa molts dies que no compartim experiències a l’escola… Desitgem poder-nos retrobar ben aviat, de tot cor.

Gloria, Carme i Maria

Ens estrenem! Som-hi!

Aquests dies, per les xarxes socials, s’ha engegat un moviment que porta per nom #joemquedoacasa. Es vol donar el següent missatge: quedem-nos totes a casa i així evitem nous contagis de coronavirus. Molts nens i nenes ja han fet un arc de Sant Martí que han penjat als balcons de casa.

Proposta→ Heu fet algun arc de Sant Martí vosaltres? Ens l’ensenyeu? (feu una fotografia i enganxeu-la a la llibreta de tasques, dibuixeu-lo a la vostra llibreta o envieu-nos una foto al correu de l’escola).
Si no n’heu fet cap, és un bon moment per a fer-lo i recordeu… #joemquedoacasa

 

 

 

 

 

 

39 comentaris

  1. Martina Gomez Fernandex

    Ja portem mes d’una setmana a casa!!! Us enyorem moltíssim. Aquí anem fent feines, exercicis físics, jugant amb família i a estonetes jugant amb consoles i jocs virtuals. I bueno, de tant en tant, estonetes de tele.

    Jo ja fa uns dies que tinc penjat el meu arc de San Martí al balcó, esperant que tot això s’acabi ràpid i poder disfrutar de la primavera que ja ens ha arribat!!!

    1. 2n

      Hola Martina!!!

      Quina il·lusió que hagis escrit a la pàgina!!! Tot i que tinguem moltes ganes de veure’ns, ara hem d’esperar-nos i fer les coses bé… i toca tenir paciència… (i a mi em costa molt, també!). Hem de treure’n coses positives de tot plegat, i el cert és que segur que ara pots estar més temps amb el pare i la mare i amb el teu germà Jordi… Gaudeix de la seva companyia!
      Jo de moment també estic bé i amb moltes ganes de veure-us i de tirar endavant els projectes que tenim entre mans! (l’hort, el mercat,…)

      No deixis d’escriure, Martina! Ens anem trobant virtualment.
      Una abraçada molt forta, bonica!
      Maria

  2. Judit Gaona Nebra

    Bona tarda! Soc la Judit de 2n B.

    A casa estic fent moltes feines de mates, lectura, esport, anglés… també jugo molt amb la meva germana i amb els meus pares. Cada tarda ens inventem una gimcana i fem una mica d’esport.

    Us trobo molt a faltar.
    Una abraçada,

    Judit

    1. Anònim

      Bon dia, Judit!
      Estic molt contenta que estiguis bé i em fa molta il.lusió que hagis escrit aquest missatge.
      Tinc moltíssimes ganes de tornar a l’escola i fer-vos una super abraçada.
      Jo també us trobo molt a faltar però ara el més important és seguir totes les i indicacions i quedar-nos a casa #joemquedo a casa.
      Que bé saber que tu i la família, malgrat tot el que està passant, esteu fent un munt de coses per fer més agradable i positiva aquesta situació.
      Judit, continua compartint amb els pares i la teva germana aquestes estones de joc i gaudeix molt de la seva companyia!
      Ens cuidarem molt i continuarem en contacte sovint!
      Una abraçada molt forta, bonica!
      ? M.Carme

  3. Ana

    Hola! Soy Raul, de 2A.
    Como estas Gloria? Espero que todo bien, y el resto de familias y profesores también.
    Nosotros de momento estamos bien!!
    Ayer hicimos junto con mis padres y mi hermano, un cuadrante de todos los días, para tener todas las horas más o menos entretenidas… así tenemos una rutina.
    Os echo de menos a todos aunque también estoy muy bien en casa ??
    Espero que nos veamos pronto, un abrazo a todos!! ????

    1. Gloria

      Hola Raúl !

      Em fa molta il.lusió saber que tú i la teva família esteu tots bé.! Nosaltres ,de moment, també estem bé. Us trobo molt a faltar i em fa molta il.lusió poder tornat aviat i fer-nos una abraçada molt forta però ara toca esperar.
      Estic molt contenta que us hàgiu organitzat els dies que hem de passar a casa.És important tenir el dia ocupat per no avorrir-nos .
      Ara toca estar a casa durant uns dies per cuidar-nos i per cuidar a la resta de persones.

      Una forta abraçada per tú i per tota la teva família !

      Gloria

  4. Montse Salvador

    Hola soy Tito tengo muchas ganas de ver a mis amigos y a mi profe María.Una cosa quiero deciros,estar en casa tanto días es aburrido.Espero que todos estéis bien.Me gustaría veros ya pero no podemos salir por este malvado.Un beso grande para todos

    1. Maria

      Hola Tito!!!

      Com estàs, guapíssim? Jo també tinc moltes ganes de veure’t, Tito, a tu i a la resta de la classe! Tens tota la raó quan dius que estar tants dies a casa és avorrit… I és veritat, millor que ens quedem totes a casa i d’aquesta manera ajudar a que aquesta epidèmia passi el més aviat millor.

      Una abraçada ben especial, Saluda a les teves mares de part meva!

      Maria

  5. Jordi Hernández Igual

    Hola soc el Jordi de 2nA i m’estic avorrint em podrieu donar un consell siusplau?
    Com esteu?Jo estic bé. Us o paseu bé?
    Esteu a casa?

    1. Gloria

      Hola Jordi
      Em fa molta il.lusió que hagis escrit i que tots estigueu bé. Nosaltres , de moment, també estem bé. Continuem treballant per tots vosaltres de manera diferent des de casa però no és el mateix ja que us trobo molt a faltar. M’agrada molt estar amb tots vosaltes i rebre les mostres d’estima que em féu però ,de moment, toca esperar per protegir-nos i per protegir als altres. Hem de fer el què ens diuen encara que sigui una mica avorrit.
      Per poder distreure’ns uns mica val molt bé tenir unes rutines que ens facin ocupar el temps. A través de la web de l’escola us anirem fent propostes d’activitats de les que ens podreu fer el retorn a l’adreça : 2na@enxanetaterrassa.cat .En aquest correu també us contestaré .

      Una abraçada molt forta per tú i per la teva família

  6. Laia Trenchs.

    Hola María! sóc la Laia de 2nC, a casa practico per la web de l’escola i he fet l’arc de sant marti. Tinc moltes ganes de tornar a l’escola i veureus a tots i a totes.

    Una abraçada.

    1. 2n

      Hola Laia!!!

      Jo us trobo molt a faltar, alumnes de la classe de Biruté Galdikas…. És com si de cop i volta tot hagi quedat aturat. Ara ens toca estar a casa i passar els dies de la millor manera que puguem. A veure si entre totes ajudem a què tot això passi ben aviat i així poder tornar a l’escola, un lloc on hi estem molt bé i hi compartim moltes coses.

      Una abraçada molt forta, guapíssima i records a la Marina, a la mare i el pare!!!
      Fins ben aviat!

      Maria

    1. 2n

      Hola Duna!

      Segur que l’arc de Sant Martí que has dibuixat és preciós!
      Jo també tinc moltes ganes de tornar a l’escola. Us trobo molt a faltar a totes i a tots, la veritat. Sembla que haurem d’estar encara uns quants dies per veure’ns… Us anirem fent propostes per aquesta pàgina web, tot i que som conscients que segur que ja feu moltes activitats interessants…
      Amb moltes ganes de veure’t, Duna, i de poder seguir treballant tot el que teníem entre mans: l’hort ecològic i el mercat!

      Una abraçada ben forta per a tu i la Vera i molts records a la mare i al pare!

      Maria

  7. Bea Herencia

    Hola
    Sóc l’Isaac de 2nB
    Com esteu? Jo estic molt bé, cada dia fem una mica de deures i ajudo a fer feines a casa. També fem circuits d’esport i he dibuixat un arc de Sant Martí.
    Espero pel meu cumple estar ja al cole i poder celebrar-lo amb els meus amics que els trobo a faltar.
    Él coronavirus fa que no pugui sortir al carrer, però aviat pasará.
    Una abracada

    1. M. Carme

      Hola Isaac!!!
      Em fa molt feliç poder tornar a parlar amb tu i amb la resta dels teus companys i companyes!!
      Jo estic bé i com vosaltres també estic fent un munt d’activitats diferents per passar millor aquests dies que hem d’estar a casa.
      M’agrada que hagis dibuixat el teu magnífic arc de Sant Martí, perquè així fem arribar a tothom la nostra esperança en que tot anirà bé.
      Isaac, jo també desitjo poder retrobar-nos mooooooolt aviat i continuar celebrant el teu aniversari i el de totes i tots.
      Cuideu-vos molt tota la família.

      Una abraçada ben forta, Isaac!

  8. M. Carme

    Hola classe de la Jane Goodall !!!
    Acabo de llegir el missatge de l’Isaac i el comentari que m’ha fet que diu que li agradaria poder celebrar el seu aniversari a l’escola, tots junts, m’ha encès una llumeta….. És clar!!! Sabeu què? Ara tenim la oportunitat de poder felicitar-nos encara que sigui fent-nos petons, abraçades i cantant l’aniversari feliç virtualment.
    Avui tinc la sort de poder felicitar a:
    PER MOOOOOOLTS ANYS, POL FERNANDEZ!!! PER MOOOOOOLTS ANYS, NADIA!!!
    Totes les mestres sabem que en aquest dies que portem a casa ha sigut el vostre aniversari i m’han demanat que us felicités de part seva. Totes plegades un enviem una ABRAÇADA GEGANTINA!!!
    US FELICITEM A TOTES I A TOTS PERQUÈ SABEM QUE HO ESTEU FENT MOLT BÉ!!!
    Fins ben aviat!
    M. Carme

  9. Pau Caballero

    HOLA, COM ESTEU? SOC EL PAU DE 2NC. JO ESTIC BE DE SALUT. CADA DIA FAIG DEURES AMB LA MAMA PERO TINC GANES DE TORNAR AL COLE. UN PETO PER TOTS I DOS PETONS PER LA MARIA

    Et responc per aquí, Pau! que no em deixa fer-ho de la manera habitual!

    Hola Pau!!

    Primer de tot vull dir-te que m’alegro molt que tu i la teva família estigueu bé de salut. De moment, jo també estic bé de salut.
    Que bé que cada dia practiquis coses amb la teva mare, segueix així!
    Pau, et diré un secret: jo també tinc moltes ganes de tornar a l’escola i veure’s a totes i a tots!!! MOLTES GANES!!! , però ara hem d’estar ben conscienciats de fer les coses bé i tenir paciència, per tal que tota aquesta situació passi ben aviat.

    Gràcies pels dos petons! Jo te n’envio un grapat i una abraçada ben llaaaaargaaaaaa!!! I uns quants per a l’Ona!
    T’han arribat ja? 😉

    Maria

  10. JORDI SERRET 2on C

    Hola, sóc el Jordi Serret de 2on C. Tinc moltes ganes de veure-hos i també a la Maria. Aquests dies a casa m’ho estic passant molt bé amb la meva familia, he après a jugar a alguns jocs de taula (el Cluedo i el Laberint de Harry Potter). També estic llegint molts contes de quan era petit. També he vist la pel.lícula del casament dels meus pares i pel.lícules de quan anava a la Llar d’infants amb la Laia i l’Adrià.
    Us trobo molt a faltar.
    BESITOS, Jordi.

    1. 2n

      Hola Jordi!!!!

      Com us trobo a faltar….
      Ara estem vivint una situació complicada, plena de moments difícils. Hem d’aprofitar per treure’n algunes coses bones de tot plegat. Segur que si hi penses, en trobaràs algunes…
      Que bé que hagis aprofitat per aprendre a jugar a jocs de taula i a fer coses que generalment no tenies temps de fer, potser: mirar el vídeo de la teva mare i el teu pare, mirar vídeos de quan eres petit… fer aquestes coses ens alimenten el pensament, l’ànima, les emocions. Celebro que hi hagis dedicat una estoneta!

      Segueix llegint llibres i contes, t’ajudaran a passar el temps i et transportaran a altres indrets on podràs viure-hi moltes aventures!!!

      Espero que ens veiem ben aviat i ens puguem fet totes i tots una abraçada ben foooooorta!!!!

      Un petó ben fort Jordi, i un per a la teva germana Maria!
      Ah! i una abraçada al pare i a la mare de part meva!

      Maria

      1. Lidia

        Hola soy mario de 2b yo también tengo muchas ganas de volver al cole con todos todo los días hago cosas con mis padres y mi hermana también tengo pintado un arcoíris en la ventana un abrazo muy grande os echo de menos

  11. Ivet Marchuet

    Hola Maria soc la Ivet i et trobo a faltar, també trobo a faltar als meus companys! Jo també he fet un arc de sant Martí. L’he fet amb hama i ho he explicat a la llibreta. Cada nit sortim al balcó per aplaudir a tothom que ens està ajudant, sobretot a la meva tieta que és infermera al Clínic.

    Cada dia jugo molt amb el meu germà! una abraçada molt forte de les meves!!

    1. 2n

      Hola Ivet!

      Quina il·lusió em fa llegir-te…. No cal que et digui que jo també us trobo MOLTÍSSIM a faltar… Segur que l’arc de Sant Martí que has fet és xulíssim! Ja ho llegiré a la llibreta quan tornem a l’escola!
      Jo també surto cada vespre, a les 20:00 per aplaudir a tots els metges i infermeres i altres professionals que estan ajudant a tenir cura dels malalts i a oferir-nos els serveis per tal que tot sigui més fàcil…

      Aprofita aquests dies per gaudir molt de la família, ja que en una situació normal, el pare i la mare treballen , el Dani va a l’institut i tu vas a l’escola! Segur que també en traurem alguna cosa positiva de tot plegat: tenir paciència, valorar les petites coses, saber-nos avorrir, etc.

      Ivet, dóna records a la mare, al pare i al Dani i per a tu una abraçada ben forta i un petó ben gros!!!!!

      Maria

  12. Bruno

    Hola Maria i hola amics i amigues, sóc el Bruno. JO també us enyoro molt, com no tinc balcó no he pogut penjar l’arc de sant martí, però el faré i el posaré al pati. Espero que ho esteu passant molt bé, tinc moltes ganes de retrobar-nos a l’escola i al parc.
    Molts molts petons

    1. 2n

      Hola Bruno!

      Com estàs? I la teva família? Espero que estigueu bé! No cal que et digui que jo també us trobo molt a faltar, de debò… De moment no podem anar a l’escola, però el dia que tornem serà un GRAN dia, molt emocionant!
      Segur que has fet un arc de Sant Martí molt bonic, tant és on el posis, es tracta de mostrar missatges positius davant de tota aquesta situació en què ens trobem.

      A veure si aviat podem recuperar la vida que fins ara fèiem: anar a l’escola, gaudir de la companyia de les altres persones, aprendre amb els companys, etc… ah! i tenir cura del nostre hort! 😉 Però d’aquesta situació que vivim ara, n’haurem après coses també.

      Espero i desitjo que ens retrobem ben aviat, Bruno!

      Una abraçada per al teu pare i la teva mare i per a tu un petó ben fort i una abraçada d’aquelles que apreten!!!!

      Maria

  13. Cristina Roman

    Hola!!!
    Sóc la Cristina Roman, faig deures i treballo a casa, he fet l’Arc de Sant Martí amb la meva germana Abril. Cada dia em poso a l’ordinador, perquè tinc un petitó per mi. Tinc ganes de tornar a l’escola, de veure a tots i a totes i fer-te una abraçada Glòria!!!
    Que passi ràpid!!! Fins aviat!!

    1. Gloria

      Hola Cristina:
      Estic molt contenta de rebre notícies teves! Veig que esteu bé tú i la teva família!
      Us trobo tan a faltar …. però aviat passarà tot i ens podrem fer una bona abraçada tots plegats. De moment, toca esperar i seguir els consells que ens van donant.
      Tens molta sort de tenir un ordinador només per tú. Pots aprofitar i fer visites virtuals a museus que t’agradin ! .Aviat uns passaré molts enllaços per a que pogueu anar treballant des de casa .
      A més a més em pots anar escrivint sempre que vulguis a l’adreça de 2na@enxanetaterrassa.cat.

      Un petó molt gran per a tu i per la teva família!

      Glòria

  14. NADIA

    Bon dia sòc la Nadia de 2NB,

    Aquesta setmana estic malalta amb la varicel.la, pero la setmana pasada vam fer molts dibuixos i les tasques de la llibreta i l’arc de Sant Marti.
    Us trobo molt a faltar, encara que amb la meva germana fem jocs, pero no es lo mateix, també fem tik toks de balls que es molt divertit i una mica d’exercici … ah i hem fet dos pastissos i alguna manualitat ¡¡¡
    Molts petons a tots i una forta abraçada ¡¡
    Cuidat molt Carme.

  15. M. Carme

    Hola Nadia!
    Vaja, em sap greu que estiguis malalta amb la varicel.la! Encara que en el teu cas haurà anat bé que els pares estiguin confinats perquè així han pogut estar més estones amb tu. Tenir els pares al costat quan estem malalts ens fa posar bons més ràpid. Tinc raó o no?☺
    Espero que et recuperis aviat per poder tornar a fer un munt d ‘activitats.
    M’han agradat molt les fotos que m’has enviat del teu arc de Sant Martí i dels pastissos que has fet amb la teva germana Thais.
    Les mestres, des de casa, us estem preparant moltes coses perquè passeu aquests dies de la forma més agradable possible.
    Jo em trobo bé, gràcies per preocupar-te per mi.
    Fes una abraçada als pares i a l’avi també ( si aquests dies no estàs amb ell, li pots enviar quan hi parlis per telèfon )
    Ah!!! I a la teva germana també li fas un petó de part meva.
    A tu, Nadia, t’envio una abraçada i molts petons virtuals com aquests ???
    Fins aviat
    M.Carme

    1. Clàudia

      Hola!
      Sóc la Clàudia de 2nA.
      Estic a casa i no m’avorreixo gens, però tinc ganes de tornar a l’escola.
      Estic fent els exercicis del 7 i mig 11 i em costen una miiiiiiica les restes.
      Gairebé he acabat de dibuixar el meu arc de Sant Martí, ja us enviaré una foto.
      Ens veiem d’aquí poquet al cole de nou segur.
      Una abraçada i molts petons per tots, en especial per la Glòria.

      1. Gloria

        Hola Clàudia
        Estic molt contenta de què hagis escrit i de veure que esteu bé.
        Jo també tinc moltes ganes de tornat a l’escola i de poder retrobar-nos per a fer-nos una abraçada molt forta. Us trobo moooolt a faltar a tot@s però ara toca esperar.
        Me n’alegro molt de que estiguis treballant i de què t’ho passis molt bé a casa.
        Pel que fa a les restes del Set i Mig algunes són una mica difícils, sobretot, les del número 11. Estan pensades per fer-les amb material. L’activitat d’aquesta setmana dels escuradents pot ajudar-te per a fer-les . Pot ser hauràs de pensar una mica i anar provant fins que et surti però estic segura que ho faràs molt bé.
        Sí, si us plau, envia’m la feina que vagis fent al correu de la classe.Em fa molta il.lusió saber de tot@s vosaltres.

        Una abraçada molt forta i un petó molt gran!

        Gloria

  16. Claudia 2B

    Hola soc la Claudia i aquets dies m´estic quedan a casa com cada dia de coronavirus.Tambe m´estic divertin aquets dies amb els balls i videos de ioga, estic fen molts deures. Ara estic fen una catifa i una cartell de el nostre caracter.

    Un petó per tooooots.

    Claudia.

    1. M. Carme

      Hola Clàudia!

      Com estàs? Pel que m’expliques estàs molt activa fent un munt d’activitats per mantenir el cos i la ment molt saludables.
      Estic molt contenta de rebre notícies teves i m’han agradat molt les fotografíes que m’has enviat del l’arc de Sant Martí i dels conillets de Pasqua que has fet amb el teu germà.
      Endavant, Claudia continua amb aquest bon humor i aquestes ganes de fer coses creatives.
      Espero tornar-te a veure ben aviat!
      Una abraçada a tota la família i moltíssims petons per tu, Claudia.
      M. Carme

  17. Clàudia

    Hola!
    Sóc la Clàudia de 2nA.
    Estic a casa i no m’avorreixo gens, però tinc ganes de tornar a l’escola.
    Estic fent els exercicis del 7 i mig 11 i em costen una miiiiiiica les restes.
    Gairebé he acabat de dibuixar el meu arc de Sant Martí, ja us enviaré una foto.
    Ens veiem d’aquí poquet al cole de nou segur.
    Una abraçada i molts petons per tots, en especial per la Glòria.

  18. Júlia

    Hola Maria!

    Sóc la Julia i a casa racullo el renta bajelles i cada dia faig el meu llit i ajudo als meus pares.
    Tambe faig deures i jugu molt.
    Molts petons i us trobo a faltar.
    Julia Mateo Herrerias

    1. 2n

      Hola Júlia!

      Quina il·lusió que em fa tenir notícies teves!!!
      Espero que tant tu com la teva família estigueu bé de salut. Ja veig que entre ajudar al pare i a la mare, jugar i fer tasques de l’escola tens el dia molt ocupat! Això està bé!
      Jo també us trobo a faltar moltíssim… però MOOOOOOOOOOOOOOOLT!
      Espero que ben aviat ens puguem tornar a veure i fer-nos una abraçada ben forta!

      Saluda al pare, a la mare i al Jan de part meva!

      De moment, com que no tinc opció de fer-te una de real, t’envio una abraçada virtual, guapíssima!!!

      Maria

  19. YASSER

    Hola Maria.

    Sóc el Yasser espero que estiguis bé, et trobo molt a faltar també trobo a faltar els meus companys i la escola en general. A veure si ens veiem aviat.
    Una abraçada a tots.

    Yasser.

    1. 2n

      Hola Yasser!!!!!

      Que contenta estic de llegir el teu missatge!!!
      Jo també et trobo molt a faltar. Tinc moltes ganes de veure’t! Però encara haurem de tenir uns quants dies més de paciència i quedar-nos a casa… A veure quan ens deixen tornar a l’escola!

      Una abraçada i un petó molt fort, Yasser!
      Maria

  20. Celia

    Hola companys i Maria, sóc la Celia i vull tornar al cole perquè os trobo ha faltar.
    Ara os vull dir les coses que faig ha casa: mates, llegeixo, escric, jugar ha playmòbil , lego i moltíssimes coses més!!!!!!!!!

    Celia

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>