SORTIDA RIERA DE CLARÀ (PROJECTE HUGOT)

El projecte HUGOT (rius i rieres del Berguedà) que estem fent a Cicle Mitjà, està arribant ja a les seves acaballes. Ens fa molta pena perquè la veritat és que ens està encantant…

Avui tots els/les alumnes hem anat a la riera de Clarà al matí, per fer-ne un estudi. Allà ens esperaven el Pep, la Laura i el Roger del Camp d’Aprenentatge. Ens hem posat unes botes impermeables i amb els peus dins la riera, hem pogut mesurar-la, analitzar-ne l’aigua, buscar macroinvertebrats…Així com conèixer la vegetació de ribera, a partir d’un herbari. A la tarda, ja a l’escola, hem pogut observar els macroinvertebrats trobats, amb lupes i microscopis.

Un cop hem tingut tota la informació, hem arribat a la conclusió, que l’aigua de la riera de Clara, tot i semblar que està força neta, està una mica contaminada.

Bé, continuarem cuidant-la tant com puguem, i mentrestant, recordem que hem de tenir cura dels nostres rius i rieres i MAI, MAI, MAI, llençar-hi deixalles😉. Clicant a la següent imatge podreu veure les fotografies que hem fet.