Experimentació serp blanca Cicle Superior

El dia 30 de gener, els alumnes de Cicle Superior vam anar a fer l’itinerari del Projecte Entorn amb els companys del Camp d’Aprenentatge de l’Alt Berguedà. Vam fer una ruta molt bonica pels entorns de Casserres. Vam parar a dinar a Sant Miquel de Fonogedell i mentre jugàvem pels voltants vam fer una troballa curiosa: una serp morta de dimensions considerables. Després de discutir si era o no un escurçó vam decidir endur-nos-la a l’escola i estudiar-la a fons.

Vam comprovar que en realitat era una serp blanca o ratllada (Rinechis scalaris) i que pesava 100 grams i media 73cm! La nostra primera hipotesi va ser que havia mort per culpa d’alguna cosa que s’havia empassat ja que tenia un bony considerable al coll. Però les proves que vam trobar no ens van confirmar la nostra idea.

Observant-la a l’aula vam poder conèixer una mica més a fons la seva anatomia i vam veure que, tot i que tenen mala fama, les serps són animals preciosos.

Us deixem unes quantes fotos de l’observació que vam fer a l’aula. AVÍS!!!!!!!!! Si us fan angúnia les serps o sou aprensius/ves amb la sang NO mireu les fotos (vam fer una dissecció)!!!!