Història

El setembre de 1998, Cabanes es va quedar sense escola. El curs vinent, els seus únics sis alumnes haurien de traslladar-se a col·legis de Figueres o de Peralada. El Departament d’Ensenyament de la Generalitat ho va decidir perquè aquest centre municipal no comptava amb el nombre mínim d’alumnes per classe. A: Assignatura pendent. Ensenyament ha decidit tancar, a partir d’aquest mes de juny, l’escola municipal de Cabanes, per manca d’alumnes (Hora Nova, 23/6/1998).

A partir del 2003, l’Ajuntament comença a treballar per retornar l’escola al poble i el curs 2005/06 Cabanes aconsegueix l’escola i la llar d’infants. El maig de 2005  es porta a terme la preinscripció i es comença amb un grup de P3 i P4, d’onze nens i nenes (9 de P3 i 2 de P4) i un altre de P5 i 1r amb sis nens i nenes (2 de P5 i 4 de 1r), a càrrec de dues mestres, la Neus i la Coral. La l’escola bressol inicia el curs amb 20 inscripcions. També es constitueix l’AMPA que el juliol presenta el seu primer butlletí amb el motiu: “Aixequem les Escoles! Pares i Mares atrafegats hem fet l’AMPA. Ja s’han despertat les escoles de Cabanes!

El setembre de 2008 s’estrena el nou edifici construït sobre l’antiga escola de nenes.

• Peytaví, Núria. Cabanes calça els nounats. L’Ajuntament dóna una ajuda de cent euros i unes diminutes espardenyes de veta a les parelles que tinguin fillsHora Nova, 1360, 20/4/2004
  • Bernils, J.M. Els nens tornen a l’escola, a Cabanes. Educació reobrirà el centre de primària al setembre, tancat per manca d’alumnes, i oferirà 15 places de bressolHora Nova, 1419, 5/4/2005
  • L’AMPA de Cabanes comença a preparar la reobertura de les escoles aquest setembre. Hora Nova, 1450, 26/7/2005
  • Cabanes recupera l’escola i inaugura la llar d’infantsHora Nova, 1457, 13/9/2005
  • Torres, Imma. L’ampliació de l’escola de Cabanes, a l’espera que Educació signi un conveni. Hora Nova, 1597, 27/2/2007
  • A l’espera de poder fer una inauguració oficial del nou edifici escolar de Cabanes, ahir l’escola ja va posar-se en funcionamentHora Nova, 1755 (16/9/2008)
  • La nova escola de Cabanes es va inaugurar dissabte amb una jornada de portes obertes dirigida a pares i alumnes amb l’objectiu de donar a conèixer les instal·lacions. També es va obrir l’escola bressol, totalment reparada després de les inundacions del juliolHora Nova, 1777 (2/12/2008)

El setembre de 2016, la llar d’infants de Cabanes s’acull al Pla experimental de primer cicle d’educació infantil a les escoles rurals.inauguracio pati

El 26 d’octubre de 2018 va tenir lloc la inauguració del nou pati de l’escola. Després dels parlaments de l’alcalde, la directora de l’escola, un representant dels pares i en Martí i l’Ariana, mestres i alumnes van prendre possessió de l’espai i van gaudir dels inflables i el berenar.  El pati és un espai educatiu, un lloc ideal per estimular la capacitat de jugar i el desenvolupament dels infants. D’ara endavant tots plegats gaudirem d’aquest nou espai!