Sant Jordi 2019

Celebrem Sant Jordi!

Com ja és tradicional, el dia 23 d’abril vam celebrar la Festa de Sant Jordi a l’escola fent diferents activitats entorn a la lectura, les roses i la llegenda de Sant Jordi. Tot seguit us les expliquem:

Parada de llibres

Enguany vam pensar d’organitzar una mostra de llibres, per la qual cosa es va proposar a cada alumne/a que portés dos llibres de casa seva (adequats a la seva edat). Això ho vam fer al llarg de la setmana del 8 al 12 d’abril.

El dia de Sant Jordi, de bon matí, els nens i nenes del cicle de mitjans van ser els encarregats d’anar a buscar els llibres per les classes i, a l’hora del pati, van muntar tres paradetes: el grup de 1r. va preparar la parada del cicle de mitjans; el grup de 2n. la del cicle de petits, i el grup de 3r. la del cicle de grans.

Després vam establir torns perquè cada classe pogués anar a visitar la seva parada després del pati o a la tarda. Vam poder triar i remenar llibres i gaudir d’una bona estona de lectura compartida. Ens ho vam passar molt bé!

Moltes famílies van optar per fer donació a la biblioteca d’aula d’un dels llibres que havien portat els seus fills/es. Des d’aquí els ho agraïm de tot cor, així com també fem extensiu l’agraïment a tots/es els/les alumnes que van col·laborar portant llibres per a la parada.

Mostra de punts de llibre

Durant el matí, tot l’alumnat de P-3 a 5è. va participar en l’activitat d’elaboració d’un punt de llibre, individualment. Es tractava de fer una creació personal i lliure amb diferents tècniques i materials. La temàtica proposada anava en relació a la festa de Sant Jordi, la primavera o el gust per la lectura.

Al migdia, es van exposar tots els punts de llibre al vidre del gimnàs.

Ja us podeu imaginar que va quedar una mostra fantàstica, amb unes creacions molt originals, divertides, imaginatives, boniques, sorprenents, etc. En definitiva: genials!

Venda de roses

Els i les alumnes de 6è. van anar a vendre roses pel poble al llarg del matí, per tal de recollir diners per al viatge de final de curs.

Aquesta iniciativa va ser un èxit, ja que les van vendre totes!

Obra de teatre

L’endemà, dia 24, a la tarda, ens vam reunir tots/es al gimnàs per veure l’obra de teatre  “Un món (i un munt!) de dracs”, representada per la companyia TANAKA TEATRE.

Es tractava de l’escenificació de diferents llegendes que tenien els dracs com a protagonistes: de la Xina, del Japó, de Banyoles… Tampoc no hi va faltar la Llegenda de Sant Jordi. L’obra va ser molt original i divertida, i tothom va gaudir d’allò més.

La novetat d’enguany va ser que els alumnes van poder veure l’obra acompanyats dels seus familiars, per la qual cosa van estar molt contents i van passar una estona molt agradable tots junts.

Des d’aquí agraïm la col·laboració de l’AMPA en l’organització d’aquesta activitat, amb la que tots plegats vam gaudir molt.

Així doncs, vam passar una molt bona diada de Sant Jordi plena de llibres, roses, llegendes… i, sobretot, alegria i bona convivència.