Una de les tasques que realitzem a l’aula de suport és la de fer reforç en el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura.
Proposem activitats diverses i variades, en funció del nivell d’aprenentatges de cada nen/a, per tal que pugui anar avançant i desenvolupant les seves capacitats.
Sovint, aquestes activitats tenen un caire manipulatiu i, a vegades, es plantegen com un joc. Tot plegat fa que siguin motivadores i els/les alumnes gaudeixin al mateix temps que van aprenent.
També alternem diferents tipus d’agrupaments segons la dinàmica de l’exercici: individual, parelles, petit grup.
Alguns exemples d’aquestes activitats són:
- Confegir paraules (amb lletres de fusta o cartronets).
- Associar dibuix-paraula
- A partir d’una il·lustració, buscar i escriure paraules que comencin amb una lletra determinada (per exempl: “M”)
- Ordenar paraules d’una frase.
- Escriure frases a partir d’una paraula donada.
- Fer lectures sistemàtiques amb grups consonàntics (per exemple: paraules amb “pl”, “pr”, etc.
Ara que ja en saps una mica més, t ‘animes a practicar-ho?