L’aventura de la lectoescriptura

Una de les tasques que realitzem a l’aula de suport és la de fer reforç en el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura.

Proposem activitats diverses i variades, en funció del nivell d’aprenentatges de cada nen/a, per tal que pugui anar avançant i desenvolupant les seves capacitats.

Sovint, aquestes activitats tenen un caire manipulatiu i, a vegades, es plantegen com un joc. Tot plegat fa que siguin motivadores i els/les alumnes gaudeixin al mateix temps que van aprenent.

També alternem diferents tipus d’agrupaments segons la dinàmica de l’exercici: individual, parelles, petit grup.

Alguns exemples d’aquestes activitats són:

  • Confegir paraules (amb lletres de fusta o cartronets).
  • Associar dibuix-paraula
  • A partir d’una il·lustració, buscar i escriure paraules que comencin amb una lletra determinada (per exempl: “M”)
  • Ordenar paraules d’una frase.
  • Escriure frases a partir d’una paraula donada.
  • Fer lectures sistemàtiques amb grups consonàntics (per exemple: paraules amb “pl”, “pr”, etc.

Ara que ja en saps una mica més, t ‘animes a practicar-ho?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>