Els Guaites de patis

Aquest tercer trimestre  els alumnes de 5è i 6è han començat a fer de mediadors “guaites” als patis de la nostra escola. Durant el primer i segon trimestre s’han format tots i voluntàriament han triat voler ser guaites dels patis. La mediació és entesa com un procés estructurat perquè els alumnes que tinguin un conflicte lleu puguin entendre millor la situació, busquin per ells mateixos solucions, arribin a un acord, ho acceptin i així poder millorar la seva relació personal. Aquest programa de mediació de pati forma part del programa RETO, d’educació emocional.

La funció dels mediadors/es “guaites”  serà mediar en els conflictes lleus dels patis junt a companys/es de mediació de 5è i 6è els dies de la setmana que s’acordin, seguint uns torns establerts. Sempre sota la supervisió d’un mestre/a . La formació de mediació s’ha anant fent al llarg del curs, dos dies a la setmana, a l’hora de lectura i l’han impartit les tutores , l’ Eva i la Diana i la mestra d’educació emocional la Pilar. En aquestes sessions de formació se’ls ha explicat el procés de mediació, convivència al centre, tècniques d’escolta activa per a mediar en la correcta resolució de conflictes entre iguals i en definitiva tècniques per resoldre els conflictes d’una manera més assertiva.

Aquests conflictes es parlaran d’una manera relaxada en el banc de la pau que prèviament han decorat els alumnes.

Esperem que us agradi la iniciativa i que a la nostra escola hi hagi cada vegada més una bona convivència entre els alumnes que la formen.