Acompanyament emocional

Benvolgudes famílies

Desitgem de tot cor que us trobeu bé !!!

Aquesta setmana volem centrar-nos en una habilitat per anar per la vida i  que aquests dies de confinament la estem posant sovint en pràctica

LA GRATITUD !!!!

Què és la gratitud ?

És la capacitat d’apreciar i valorar el que els altres fan i donar-los les gràcies. De vegades ens costa ser agraïts , ja que tenir-ho tot o creure’s mereixedors de tenir-ho tot provoca que l’egoisme i el desagraïment siguin presents. Hi ha estudis que demostren que l’emoció de la gratitud allibera endorfines i oxitocina, regula la pressió sanguínia, relaxa el sistema nerviós i millora el son i la psicomotricitat fina. A més a més quan som agraïts tenim l’autoestima més alta i menys pors, podem aconseguir ambients més positius, relaxats i són més feliços. També és una actitud que neix del cor.

Per a què serveix ?

Per apreciar els aspectes positius dels altres, fins i tot en circumstàncies adverses; a més , estreny els vincles, ens ajuda a ser més senzills i naturals, transmet confiança i reconeixement dels altres. Augmenta l’autoestima, disminueix les pors i fa que ens adonem de la bellesa del que ens envolta.

Com la podem entrenar ?

El nostre exemple és fonamental; donem les gràcies a les persones invisibles que sovint ens envolten. Aquests dies de confinament sortim als balcons i finestres per aplaudir la gran tasca que estan fent els sanitaris del nostre país, però no solament ells, també aplaudim a totes les persones que fan possible que podem fer el confinament a casa amb certa tranquil·litat.

Tots els mestres de la nostra escola volem agrair de cor a tots els nostres alumnes que estan portant de 10 el confinament a casa. Fa uns dies ens va arribar un escrit molt maco que volem compartir amb tots els nens i nenes de l’escola.

Un dia els hi vam dir que ja no podien

anar a l’escola i no van dubtar que era el millor.

Els hi vam dir que no podien veure als seus amics/gues i es van conformar

veient-los en una pantalla.

Els hi vam dir que no podien anar al parc, ni a jugar a l’exterior i ens vam creure.

Els hi vam dir que no podien  abraçar als seus avis/àvies i van transformar els seus petons en dibuixos.

Els hi vam dir que a “l’enemic “ es pot vèncer rentant-se les mans i es van convertir en experts.

Els hi vam dir que els nous superherois no porten capa i els vam fer suport com ningú.

Ells i elles ens mostren una  capacitat d’adaptació enorme… i mai es cansen de donar-nos amor.

ELS NOSTRES NENS I NENES SON ELS NOSTRES CAMPIONS !!!!!

Donem les gràcies de tot cor a les famílies de la nostra escola per l’esforç que esteu fent aquests dies !!!!

Aquest vídeo us el dediquem a vosaltres !!!!

Recursos per treballar la gratitud en família

1. La fábula del lleó i el ratolí

2.  Dinàmica per fer en família : La capsa de la gratitud

Aquesta dinàmica consisteix en fer una carta, un petit escrit, una nota, un dibuix  a algun membre de la família agraint-li alguna cosa; per exemple : mama et dono les gràcies pel conte que em llegeixis cada nit, papa et dono les gràcies per les teves abraçades abans d’anar-me a dormir, fill/a et dono les gràcies per aguantar tant dies sense sortir al carrer, etc.

Després ho posem a dins de la capsa i busquem un dia de la setmana per reunir-nos la família , ho podem fer al nostre racó de la calma, i obrir la capsa i mirar els nostres agraïments

3.  Meditació