Presentació del llibre “El camí dels molins”

El dijous 25 de maig de 2023, van visitar-nos la Camil·la Pérez Salvà i la Roser Guasch Bea per presentar el seu llibre “El camí dels molins” (Arola Editors, 2019) a l’alumnat de 5è i 6è de la nostra escola.

Ens van parlar de com havia estat el procés de creació d’aquest llibre tan especial i tan bonic. Ens van explicar que tot va començar amb les passejades que, tant la Roser com la Camil·la, anaven fent  -cadascuna per la seva banda- per aquest camí que uneix tres antics molins fariners del terme de Banyeres del Penedès: el Molinet, el molí dels Guànecs i el molí de Cal Mata. La Roser escrivia textos poètics. La Camil·la pintava aquarel·les de les flors del camí. Tot això, al llarg les diferents estacions de tot un any. I, unint les seves creacions, va sorgir aquest llibre magnífic.

La Roser també ens va llegir alguns poemes del seu llibre “L’amistat de les pedres” (Arola Editors, 2010). I la Camil·la ens va repartir unes aquarel·les de diferents flors que havia pintat per tal que les poguéssim observar de ben a prop. Llavors vam parlar d’aquelles que coneixíem i/o havíem vist alguna vegada i d’alguns noms curiosos.

Durant la sessió, es va generar una conversa molt enriquidora a partir de diferents aspectes que anaven preguntant els nois i noies: “Des de quan escrius poemes?” “Des de quan pintes aquarel·les?” “Com ho fas?” “Com es fa per publicar un llibre?”, etc. Va ser un diàleg molt interessant.

Moltes gràcies, Camil·la i Roser, per la vostra visita! Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses!

Aquí podeu veure algunes fotografies de la presentació: