La Castanyada a l’escola: una festa plena de tradició i diversió

Aquesta setmana, els passadissos de l’escola s’omplen d’olors càlids i dolços, mentre el so de les rialles i les cançons omple l’aire. És la temporada de la castanyada, una festa tradicional que ens convida a celebrar l’arribada de la tardor i a gaudir de moments únics.

A l’escola, hem celebrat la castanyada juntament amb les famílies i s’ha convertit en un esdeveniment molt especial que ens ha unit a tota la comunitat educativa. Des dels més petits fins als més grans, tots hem participat en les activitats programades per celebrar aquesta festa tan esperada: balls tradicionals, concurs artístic, berenar popular i torrada de castanyes.

Com a tradició hem realitzat els tan esperats panellets. Amb les mans petites, barregem la farina amb el sucre i l’ametlla per crear-ne de diferents sabors: ametlla, coco, xocolata… Ha estat una experiència gustativa i creativa on hem connectat amb les tradicions gastronòmiques de la nostra terra preservant les tradicions i la transmissió de coneixements de generació en generació. Aprenent la història i el significat d’aquesta celebració, afavorim l’aprenentatge intercultural i de respecte per les nostres arrels.

A més dels tallers de cuina, les activitats de la castanyada a l’escola han inclòs altres moments de diversió i aprenentatge. Durant el matí hem dut a terme quatre tallers temàtics i també juntament amb les famílies hem decorat moniatos i carbasses terrorífiques.

Hem desenvolupat habilitats artístiques i creatives, hem après, compartit i gaudit tots plegats. Que la castanyada a l’escola ens acompanyi amb moments inoblidables i que ens ajudi a valorar i estimar les petites coses de la vida.

Moltes gràcies a la col·laboració de l’AFA i a totes les famílies.

Bon profit i feliç castanyada a tothom!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *