GAAAAS!

Cada any, a l’escola iniciem un projecte fruit dels interessos dels infants. A finals del curs passat es va començar a generar un interès creixent vers la velocitat. Enguany, la idea s’ha seguit nodrint de nous interrogants, així que ens hi hem tirat de cap i ja podem dir que estem submergits de ple en el tema.

Entenem els projectes com a quelcom obert i flexible. Volem que els nens i nenes aprenguin amb sentit. Per aquest motiu, les preguntes que volen investigar per tal de donar-los-hi resposta i que, per altra banda, generen i vertebren l’aprenentatge, són preguntes que han sorgit dels grups de treball internivell creats.  Els infants, d’aquesta manera, contextualitzen allò que aprenen i dirigeixen la seva pròpia cerca. L’adult els acompanya, crea circumstàncies d’aprenentatge, provoca i obre possibilitats.

Val a dir que treballant d’aquesta manera, el recorregut és imprevist. A dia d’avui hi ha tres grups treballant paral·lelament i de forma cooperativa. Un primer grup està investigant la velocitat en les màquines tot comparant les velocitats de diferents trens. Un altre grup, s’ha centrat més en les persones, en concret en els pilots de Moto GP, i estan fent tot un recorregut pel mapa mundi seguint els circuits existents, a la vegada que comparen els  temps dels diferents pilots en les curses del Mundial. Finalment, un tercer grup és l’encarregat d’investigar els animals. Estan comprovant quins són els més ràpids, el seu medi i les característiques que fan que puguin gaudir d’aquest títol. 

Amb tot, de moment, estan treballant aspectes matemàtics, de geografia, medi, llengua i un llarg etcètera a la vegada que potencien les seves competències digitals i personals.

Per altra banda, treballar d’aquesta manera ens permet dur a terme activitats dins del centre però també a l’entorn més proper. Tenim la sort de gaudir d’Ardèvol i sempre que podem ho aprofitem.

Així mateix, treballar per projectes i per grups internivell, també ens permet una educació inclusiva ja que tots els infants poden col•laborar en l’aspecte amb el que es sentin més còmodes. En aquest sentit, en ocasions els més petits, després de pactar les tasques a realitzar amb al seu grup de treball, es poden agrupar en una taula d’experts per treballar al seu ritme i seguint les seves necessitats fins al moment de tornar amb el seu grup per aportar tot allò que han aconseguit descobrir.

En definitiva, el treball per projectes, engresca als infants i els mou cap a un aprenentatge de sabers amb sentit i real. Tenim una llarga llista de preguntes que mica en mica anirem resolent tant investigant pel nostre compte com preguntant a diferents experts sobre el tema. No sabem quan s’acabarà, però de ben segur que serà profitós i que els nens i nenes el recordaran. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>