TREBALLEM LA VELOCITAT

Els nens i nenes de l’escola d’Ardèvol aquest curs 2022-2023 hem treballat la velocitat com a projecte d’escola.
Vam començar un dia dividint-nos en grups i vam pensar preguntes que ens interessava sapiguer sobre la velocitat.
També vam pujar i baixar corrents la baixada de l’escola per comprovar quan anàvem més ràpid, si anant amunt o avall.
Quan vam llegir i compartir les preguntes dels grups, vam triar quina volíem treballar.
Vam fer tres grups, uns prepararien un treball sobre quin és l’animal més ràpid del món, els altres treballarien quin és el tren més ràpid i l’últim grup investigaria quin és el pilot més ràpid de moto GP. Tots vam buscar els motius que justificaven la seva velocitat.

El primer grup vam buscar quin és el pilot més ràpid de Moto GP. Vam fer una graella on comparàvem els temps dels pilots per veure els guanyadors de cada cursa tot posant també la data i lloc on es va celebrar.
Després de molt temps vam trobar que el pilot més ràpid era Enea Bastianini.
També vam marcar on estan els circuits a cada país i així vam treballar una mica de geografia.

El següent grup vam investigar quins animals són els més ràpids del món.
Dels cinc animals més ràpids que vam trobar, dos eren aquàtics, dos eren aeris i un era terrestre.
Nosaltres ens vam centrar en els animals aeris, concretament en l’àliga real i el falcó.
L’àliga real pot arribar a 300 quilòmetres per hora en un vol horitzontal, també té una vista molt bona. Fa 75-88 cm de llargada d’ample i amb les ales obertes fa 2 metres.
El falcó, en canvi, pot arribar a 350 km/h quan baixa en picat.

L’últim grup vam treballar els trens, en especific el tren més ràpid del món, i com que ens va sobrar temps també vam fer el més lent. El primer que vam descobrir van ser els noms dels trens, la velocitat de cada tren, l’ubicació i també quan tardava cada tren a arribar al país de l’altre.
Després d’esbrinar aquesta informació, nosaltres creiem que d’aquí poc temps els trens aniran molt més ràpid del que van ara.

En definitiva, la velocitat depèn de molts factors i hi ha molts tipus de velocitat: la rapidesa en pensar, en correr, de reflexes…
Ens ha agradat realizar aquest projecte perquè hem après nous sabers i hem fet activitats molt divertides i interessants.
Us animem a buscar més informació sobre la velocitat!

Redacció: Infants de l’escola d’Ardèvol

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *