1r – RACONS D’APRENENTATGE

Hola famílies,

Aquest curs com ja sabeu, estem treballant la llengua catalana de manera més motivadora, vivencial i manipulativa a través dels racons d’aprenentatge. Ara al juny, hem acabat amb la última ronda de racons i la volem compartir amb tots vosaltres com hem anat fent fins ara.

En aquesta última ronda hem treballat els següents racons:

  1. Racó de les tauletes: Amb aquest racó el que pretenem és que l’alumnat desenvolupi la competència digital. Per això, hem treballat conceptes de català amb les tauletes a través de diferents jocs i lectures interactives.
  2. Les frases boges: Aquest racó ha estat molt divertit! L’alumnat amb ajuda d’uns daus formen frases una mica boges. Una vegada tenen la frase feta, realitzen el dibuix i contesten unes preguntes de comprensió. Així treballem la construcció de frases, tenint en compte el següent ordre: article, substantiu, adjectiu, verb i complement.
  3. Construïm paraules: L’objectiu d’aquest racó ha estat treballar la consciència fonològica i l’expressió escrita. L’alumnat té un grapat de lletres (consonants i vocals) i unes làmines amb imatges. Han de formar les paraules de la imatge correctament. Després practiquen l’escriptura de les paraules en un full.
  4. Camps semàntics: Amb aquest racó hem volgut ampliar el vocabulari del nostre alumnat. Han de completar els camps semàntics treballats a classe: insectes, instruments, estiu i animals amb les seves imatges corresponents. Així, practiquen el vocabulari del camp treballat i la seva escriptura.
  5. Dictats muts: Cada alumne tria un cartró per a treballar una lletra. Una vegada tenen el cartró, observen els dibuixos i pensen el nom de les paraules amb aquella lletra, després les escriuen en la fitxa corresponent i quan acabaven realitzen l’autocorrecció. Així treballem nou vocabulari i millorem l’expressió escrita.
  6. Família de paraules: Aquest racó tracta que l’alumnat, en petit grup, aparelli una paraula primitiva amb les seves paraules derivades (paraules de la mateixa família). Després han escriure les famílies formades al full recull del racó i fer-ne una frase o escriure altres paraules de la mateixa família.

Voleu veure que bé que hem treballat i quantes coses hem aprés? Mireu, mireu! Feu clic a la foto

Desplaça cap amunt
Ves al contingut