Salut

Seguint les pautes del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, els centres educatius han de preveure i evitar situacions de possible contagi al seu entorn. Per aquest motiu, com a norma general, un/a nen/a malalt/a ha de romandre a casa. En el cas que alguna d’aquestes malalties es detectés amb l’infant present a l’escola, el protocol del centre estableix que en primer lloc s’avisaria trucant als familiars per tal que el vinguin a recollir.

Abans de la reincorporació d’un infant a l’escola, són recomanables les següents actuacions:

• Febre: ha de quedar-se a casa i podrà tornar a l’escola després d’un dia sencer sense símptomes.
  • Conjuntivitis: no pot assistir a l’escola per perill de contagi. Cal que un metge indiqui el tractament i no es pot tornar a l’escola fins que desapareguin les secrecions.
  • Polls: el nen/a no pot assistir a l’escola si té presència de llémenes o polls, i cal informar a l’escola si se’n detecta la seva presència. S’ha de realitzar el tractament corresponent per eliminar tots els paràsits i, un cop acabat, ja es pot reincorporar a l’escola.
  • Diarrea: una gastroenteritis aguda (GEA) pot anar acompanyada de febre i/o vòmits. L’alumne no podrà reincorporar-se a l’escola fins després de 48 hores, tot assegurant-se que les seves deposicions són normals i han desaparegut tots els símptomes.
  • Vòmits (amb o sense febre): el nen/a ha de quedar-se a casa mínim 24 hores, ja que podria ser símptoma d’una infecció. S’ha de mantenir en observació fins que la sensació de malestar desaparegui totalment.
  • Varicel·la: és una malaltia molt contagiosa. Per això, el nen/a no podrà tornar a l’escola fins que totes les lesions estiguin en fase crosta. Aproximadament, aquest procés triga 8 dies.

Per tal que l’escola pugui administrar medicaments, és necessària tant l’autorització per part dels pares o tutors com la recepta del metge. No s’administrarà paracetamol a cap infant si la febre no és igual o superior a 38º.

Actuacions per part de l’escola quan un alumne/a té un accident:

Si es necessita assistència mèdica, l’escola ho comunicarà a les famílies perquè portin al nen/a a urgències. En cas de no localitzar a cap membre de la família, un professor de l’escola l’ acompanyarà.

És molt important que les famílies mantingueu les dades de contacte actualitzades i informeu a secretària dels canvis de número de telèfon per poder localitzar a les famílies en cas de malaltia o emergència.