Institut Escola

L’Institut Escola Antoni Ubach i Soler és un centre de titularitat pública situada a Terrassa, al barri de Ca N’Anglada. El nostre objectiu és la formació integral de l’alumnat perquè es pugui desenvolupar a la societat global en la qual vivim.

De manera general, els trets característics del centre són:

● És un centre laic i aconfessional, democràtic i català.
● És global i comprensiu i fomenta la convivència dins el pluralisme ideològic, econòmic, social i cultural, i els valors democràtics des del coneixement crític d’allò que els envolta.
● El seguiment de la situació personal de l’alumnat hi és present per tal de poder prendre decisions per afavorir el procés d’Ensenyament-Aprenentatge i vetllar pel seu benestar emocional.
● Emprenem diferents tècniques didàctiques híbrides, adaptades a cada nivell, fent ús de les noves tecnologies (robòtica, tauletes, ordinadors, etc.) i dels llibres tradicionals.
● Es treballen les habilitats socials, les pautes de conducta i la intel·ligència emocional per tal de garantir la competència social dels alumnes, mitjançant assemblees, cercles restauratius i Tutories Individualitzades.
● Tenim en compte el context sociocultural en l’acció educativa.
● Potenciem l’autonomia i l’aprenentatge actiu i reflexiu.
● La coeducació i perspectiva de gènere l’entenem com a un principi d’igualtat entre tot l’alumnat.
● Fem servir les metodologies d’agrupaments flexibles i grups cooperatius per tal d’atendre a la diversitat.
● Gràcies als agermanaments des d’I3 fins a l’ESO construïm vincles, reforcem la convivència i el sentiment de pertinença al centre.
● Ens coordinem i fem xarxa amb el nostre entorn més proper, com ara el barri i les seves entitats, Pla d’Entorn i d’altres associacions i projectes per tal de vetllar per l’èxit educatiu del nostre alumnat.
● Establim lligams amb totes les nostres famílies i els hi proporcionem espais de diàleg, formacions en llengua catalana, informàtica i habilitats per a una educació positiva amb els seus fills i filles.

Apostem fermament pels valors que dóna l’esport i, per aquest motiu, la importància que li atorguem és màxima.

En definitiva, la línia pedagògica del centre pretén formar a futures persones autònomes, empoderades, crítiques i reflexives assegurant d’aquesta manera la seva total inclusió a la nostra societat actual.

A l’Institut Escola Antoni Ubach, eduquem des del cor ❤!

(Per saber més sobre nosaltres, vine a conèixer-nos!)