Història

escut-rapita antic

L’Agrupació Musical Rapitenca comença la seva vida el març del 1946. Abans de la guerra civil hi havia hagut diverses agrupacions que s’havien anat succeint en la tasca d’amenitzar les festes de Sant Carles de la Ràpita, però que van anar desapareixent.

Un cop acabada la guerra es van anar reprenent les diferents entitats del poble. Des de l’ajuntament es volia impulsar aquesta iniciativa i aquest interès va coincidir amb l’arribada de Don Guillermo Cantallops Barceló el novembre de 1942, el primer mestre de la nova etapa. La banda sortia per primera vegada l’any 1943.

ANTIGUES

L’ajuntament volia que s’organitzés una entitat per recolzar l’activitat de la banda. Es va enviar una carta als veïns del poble convocant a aquells que volguessin col·laborar. El març de 1946 es va organitzar una reunió d’on va sortir la primera comissió gestora. El 20 de desembre de 1947 el Govern Civil aprovava el reglament i es va celebrar la primera reunió per constituir la junta directiva el 12 de gener de 1948. Així sorgeix l’Agrupació Musical Rapitenca (AMR).

L’any 1968 es va demanar un terreny municipal a l’Ajuntament per a construir la seu de l’entitat. Amb l’esforç dels músics i la junta es va dur a terme el projecte.

En aquella època, només aprenien una mica de solfeig i instrument per poder tocar a la banda. El director era el qui ensenyava tots els instruments, i un cop entraven a la banda, els mateixos companys els anaven ajudant.

ANTIGUES 2

A partir de 1985 hi hagué un canvi substancial a l’escola de música. Van començar a haver professors especialitzats en els diferents instruments. A arrel d’això, els alumnes van començar a examinar-se al conservatori i es van començar a traçar els primers camins cap a la professionalització.

L’any 1990 es va inaugurar, dintre del local social,  la primera escola de música de l’Agrupació Musical Rapitenca.

Més tard, l’Ajuntament de Sant Carles de la Ràpita, va dur a terme la remodelació de les instal·lacions que des del 1969 havien estat la seu de l’AMR. Avui dia, els ensenyaments de música s’imparteixen en aquest edifici cedit per l’Ajuntament al carrer Sant Sebastià. Es va inaugurar el maig de 2007.