Estudis MUSICALS

Música**

Les escoles de música imparteixen ensenyaments de música dirigides a la iniciació i la formació dels nens en aquest art, la preparació per a l’accés als estudis professionalitzadors corresponents i a la continuació de la formació i la pràctica artístiques no professionals de persones de més edat. Aquests estudis no estan reglats i no comporten l’obtenció de títols acadèmics o professionals.

Els ensenyaments professionals de música s’estructuren en sis cursos acadèmics que imparteixen conservatoris i centres professionals. En acabar s’obté el títol professional de Música en l’especialitat cursada.

Els ensenyaments artístics superiors de música duren quatre cursos i tenen com a objectiu la formació de professionals qualificats en l’àmbit de la música; estan adaptats a l’espai europeu d’educació superior i són equivalents a tots els efectes als graus universitaris. Les especialitats que s’ofereixen són Composició, Direcció, Interpretació, Musicologia, Pedagogia, Producció i Gestió, i Sonologia.

**Font: Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Ensenyaments a les escoles de música
Codi: MUSL48.30000
Les escoles de música imparteixen ensenyaments no reglats, que aporten als alumnes una formació teòrica i pràctica que permet gaudir de la pràctica de la música. Aquests estudis no són reglats i, per tant, no condueixen a l’obtenció de títols amb validesa acadèmica oficial.

Si un alumne que cursa l’ESO o el batxillerat i  simultàniament estudis de música en una escola de música autoritzada pot demanar una reducció d’hores lectives.

Si estudia l’ESO i cursa entre tres i quatre hores en una escola de música autoritzada, pot demanar la reducció de les matèries optatives de primer a tercer de l’ESO i una matèria optativa de quart.

Si estudia l’ESO i cursa quatre hores o més en una escola de música autoritzada, pot demanar les reduccions següents: les matèries optatives de primer a tercer, una matèria optativa de quart fins a un màxim de 3 hores i la matèria comuna de música de primer a tercer.

Cal tenir en compte que la reducció no afecta el treball de síntesi de primer, segon i tercer ni el projecte de recerca de quart, ni les matèries de cultura i valors ètics ni la de religió.

Si un alumne estudia batxillerat i cursa quatre hores o més en una escola de música autoritzada, pot demanar una reducció de fins a quatre hores de franja d’específiques per curs, sempre que hagi superat la prova d’accés als ensenyaments de grau professional de música i cursi estudis que incloguin com a mínim llenguatge musical o harmonia, instrument i pràctica instrumental en grup.

Aquestes reduccions no afecten els alumnes que estudien en els centres integrats, atès que el currículum impartit en aquests centres ja té en compte la simultaneïtat dels estudis.

Ensenyament a escoles de música, departament ensenyament