L’Escola Agrària de Manresa i 2147 mans experimentaran conjuntament als horts de Sant Benet

160125 NP 2147 mansL’Escola Agrària de Manresa i la Cooperativa EI Xarxa Agrosocial SCCL han arribat a un acord per impulsar experiències de camp conjuntament.

2147 mans és una marca d’aquesta cooperativa, que comercialitza la fruita i verdura ecològica produïda als camps de les onze entitats sòcies, totes elles del sector agroecològic i que donen feina a persones amb discapacitat intel·lectual, amb malaltia mental o en risc d’exclusió social.

La Cooperativa, que planifica i programa els conreus dels socis ha proposat la conveniència de disposar d’un espai d’I+D, un lloc on poder assajar sobre el terreny i valorar gammes, varietats i formes de conreu òptimes.

Per tal d’atendre aquesta demanda, la Fundació Catalunya – la Pedrera ha posat a disposició de la cooperativa part dels Horts de Sant Benet.

L’Escola Agrària, per la seva part, fa anys que realitza experiències de camp a la seva finca de Can Poc Oli, dins el Pla anual de transferència tecnològica (PATT).

Enguany, part d’aquests assaigs es realitzaran als horts de Sant Benet. En concret es preveu un assaig varietal de pèsol i una caracterització de varietats tradicionals de presseguer.

L’Escola Agrària cedirà les persones tècniques que planificaran cada assaig, en realitzaran el seguiment i en trauran les conclusions, amb la col·laboració de la cooperativa, que hi aportarà la resta d’equip humà, els terrenys, les eines i les matèries primeres necessàries.