Poma Fuji ZHEN – Aztec

ORIGEN La poma Fuji és originària de fa milers d’anys. Sembla ser que el seu origen és al Caucas, a la vora del mar Caspi. La poma es va desenvolupar al Japó, a l’estació d’investigació de Tohoku a Fujisaki, a finals de 1930. El seu nom procedeix de la ciutat de Fujisaki i es va comercialitzar a partir de 1960.

ARBRE La pomera Fuji és un arbre vigorós. La varietat Zhen Aztec del grup Fuji és un arbre menys vigorós que el clàssic amb un elevat potencial productiu malgrat la seva tendència a l’alternança.

FLORACIÓ Les seves flors són aromàtiques, de color blanc amb vetes rosades. A la finca de l’escola la pomera Fuji floreix a inicis d’abril. L’alternança pròpia de la varietat fa que a vegades aquesta floració sigui també irregular.

FRUIT D’un bonic color vermell i una lleugera asimetria pròpia de les pomes Fuji, la poma Fuji Zhen Aztec que cultivem a l’Escola Agrària és una poma de textura fina, molt sucosa, de color crema o lleugerament groguenca, ferma, cruixent i molt dolça (valors de sucres de 15 -16º Brix si està ben madura). El seu baix contingut en àcids (3,5 g/l d’àcid màlic) ens fa percebre un intens gust dolç.

COLLITA I CONSERVACIÓ La poma Fuji es conserva molt bé, fins i tot sense mantenir-la en fred.

CONSIDERACIONS AGRONÒMIQUES La poma Fuji Zhen Aztec produeix sobre brindilles coronades en fusta de 1-3 anys. Donada la seva tendència a l’alternança és important una esporga que equilibri en vegetació i producció per tal de donar produccions regulars. La proximitat al riu de la nostra finca incrementa la coloració vermella. És sensible al cop de sol, a la maduració i a una mica de russeting lenticelar.