Història

L’Escola Agrària d’Alfarràs es troba situada a l’horta del poble d’Alfarràs al nord de la comarca del Segrià (Lleida).

Des de l’any 1972, en què va iniciar l’activitat, l’Escola Agrària d’Alfarràs forma part de la xarxa d’escoles que el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació té distribuïdes arreu de Catalunya i que estan gestionades pel Servei de Formació Agrària.

La trajectòria de l’Escola Agrària d’Alfarràs ve marcada per ser la primera en oferir la Formació de capatassos agrícoles el 1972 i el 1976 la Formació Professional de 1r grau. És la primera escola agrària que es va posar en funcionament a Catalunya.

L’especialitat agrícola de l’escola és la producció agrària (fructicultura i extensius). De tota manera els estudis de Grau mitjà i superior comprenen totes les disciplines agràries (ramaderia, paisatgisme, horticultura).

La finca de l’escola destaca per la seva extensió, 22ha, i la seva varietat de cultius per atendre els interessos de tot l’alumnat. El maneig inclou la producció agrària ecològica i convencional.

L’Escola Agrària d’Alfarràs es va certificar en ISO 9001 el 2011 i va implantar el Sistema integrat de gestió i es va certificar el 2021.