Converses al voltant dels infants i joves amb pluridiscapacitat. La importància de l’entorn i de la família.

El grup de treball Atenció a l’escola de persones amb discapacitat visual i altres trastorns del CREDV–CRE ONCE Barcelona ha organitzat dues jornades de formació per transmetre i compartir coneixement sobre la pluridiscapacitat amb l’equip de professionals del CRE.
La primera sessió de dimarts 3 de maig va comptar amb la participació de Carme López del CREDV- CRE ONCE Barcelona i Teresa Ballabrera i Xènia Augé de l’Escola Guimbarda de Barcelona.
Amb el títol Converses al voltant dels infants i joves amb pluridiscapacitat. La importància de l’entorn i de la família es va mantenir un diàleg amb les ponents conduït per Francesc Mena.
Amb la voluntat de parlar “amb moltes veus” es va fer present el sentiment de les famílies a través de lectures del llibre Criatures d’un altre planeta: Crònica d’una lluita contra la síndrome de Rett d’Elisabet Pedrosa, interpretades per Dunia Peña i Marta Vila.
L’exposició va ser molt dinàmica i es va exposar els testimonis dels protagonistes de la pluridiscapacitat: els infants i els joves, les seves famílies, els professionals d’atenció directa i el Servei Educatiu CREDV-CRE ONCE Barcelona.
Finalment, els assistents presencials i els que es van connectar telemàticament van fer les seves aportacions i van posar de manifest que el treball amb persones amb pluridiscapacitat requereix una formació intensa i plural.