El dimarts 19 de març, un grup d’alumnes de 1r ESO de l’Escola Pia de Terrassa, van concloure el seu Itinerari d’Aprenentatge lliurant tres dels treballs realitzats al CREDV/CRE ONCE BARCELONA.
Des de fa uns cursos, l’Escola Pia de Terrassa desenvolupa l’Itinerari d’Aprenentatge centrat en el món de la Prehistòria: “Les eines o la vida, vet aquí el dilema”. L’objectiu és descobrir quins canvis de la prehistòria han fet possible l’evolució humana, o dit d’una altra manera, què ens ha fet humans.
Aquest Itinerari forma part del Projecte d’Innovació SUMMEM de l’Escola Pia, projecte que promou l’aprenentatge interdisciplinari, per competències i cooperatiu, amb la fita d’aconseguir una escola cada vegada més inclusiva.
El CREDV-CRE ONCE BARCELONA col·labora en l’Itinerari en la fase de motivació fent una presentació sobre la discapacitat visual i les necessitats que se’n deriven i en la que s’aprofita per fer un encàrrec a l’alumnat: “Dissenyar uns materials per a treballar la prehistòria per a l’alumnat de Cicle Superior”. També en aquesta fase de motivació es compta amb la participació activa d’una exalumna de l’escola amb discapacitat visual i la seva família que aporten la seva experiència i la seva realitat. Ambdues parts també participen en la fase d’avaluació valorant els projectes finals.
En l’edició d’aquest curs 2023-24, un grup de 12 alumnes de 1r d’ESO, acompanyats pel Director de l’Escola Pia de Terrassa, Marc Zanon, l’Orientadora de l’Equip Pedagògic d’Escola Pia de Catalunya, Eli Moreras i el professor de 1r d’ESO, Gerard Paz, van desplaçar-se a la seu del CREDV-CRE ONCE BARCELONA, on van poder tornar a presentar i defensar els seus treballs davant del Director del CRE ONCE BARCELONA, Manel Eiximeno i la Directora Tècnica Pedagògica, Irene Ginebra. Les exposicions van posar èmfasi en com havia estat el procés del seu disseny i com havien aplicat i posat en pràctica el que havien après sobre la discapacitat visual. Aquestes creacions seran un recurs més que podrà anar a les escoles i serviran com a model per altres materials i projectes ja responen al criteri que per a una escola inclusiva és imprescindible dissenyar els materials i les activitats pensant en tot l’alumnat.
Agraïm i felicitem el treball fet per l’alumnat i el professorat de 1r ESO de l’Escola Pia de Terrassa. El CREDV-CRE ONCE BARCELONA espera poder col·laborar en aquest Itinerari i en altres iniciatives que es puguin presentar per tal que plegats es treballi per fer una escola i una societat més inclusiva.
Presentació dels projectes a la Direcció del CRE ONCE BARCELONA
Els alumnes dipositen els projectes a la sala de maquetes del CREDV-CRE ONCE BARCELONA