Visita dels alumnes de 1r ESO de l’Escola Pia de Terrassa al CRE

El dimarts 19 de març, un grup d’alumnes de 1r ESO de l’Escola Pia de Terrassa, van concloure el seu Itinerari d’Aprenentatge lliurant tres dels treballs realitzats al CREDV/CRE ONCE BARCELONA.

Des de fa uns cursos, l’Escola Pia de Terrassa desenvolupa l’Itinerari d’Aprenentatge centrat en el món de la Prehistòria: “Les eines o la vida, vet aquí el dilema”. L’objectiu és descobrir quins canvis de la prehistòria han fet possible l’evolució humana, o dit d’una altra manera, què ens ha fet humans.

Aquest Itinerari forma part del Projecte d’Innovació SUMMEM de l’Escola Pia, projecte que promou l’aprenentatge interdisciplinari, per competències i cooperatiu, amb la fita d’aconseguir una escola cada vegada més inclusiva.

El CREDV-CRE ONCE BARCELONA col·labora en l’Itinerari en la fase de motivació fent una presentació sobre la discapacitat visual i les necessitats que se’n deriven i en la que s’aprofita per fer un encàrrec a l’alumnat: “Dissenyar uns materials per a treballar la prehistòria per a l’alumnat de Cicle Superior”. També en aquesta fase de motivació es compta amb la participació activa d’una exalumna de l’escola amb discapacitat visual i la seva família que aporten la seva experiència i la seva realitat. Ambdues parts també participen en la fase d’avaluació valorant els projectes finals.

En l’edició d’aquest curs 2023-24, un grup de 12 alumnes de 1r d’ESO, acompanyats pel Director de l’Escola Pia de Terrassa, Marc Zanon, l’Orientadora de l’Equip Pedagògic d’Escola Pia de Catalunya, Eli Moreras i el professor de 1r d’ESO, Gerard Paz, van desplaçar-se a la seu del CREDV-CRE ONCE BARCELONA, on van poder tornar a presentar i defensar els seus treballs davant del Director del CRE ONCE BARCELONA, Manel Eiximeno i la Directora Tècnica Pedagògica, Irene Ginebra. Les exposicions van posar èmfasi en com havia estat el procés del seu disseny i com havien aplicat i posat en pràctica el que havien après sobre la discapacitat visual. Aquestes creacions seran un recurs més que podrà anar a les escoles i serviran com a model per altres materials i projectes ja responen al criteri que per a una escola inclusiva és imprescindible dissenyar els materials i les activitats pensant en tot l’alumnat.

Agraïm i felicitem el treball fet per l’alumnat i el professorat de 1r ESO de l’Escola Pia de Terrassa. El CREDV-CRE ONCE BARCELONA espera poder col·laborar en aquest Itinerari i en altres iniciatives que es puguin presentar per tal que plegats es treballi per fer una escola i una societat més inclusiva.

Xerrada amb Direcció

Presentació dels projectes a la Direcció del CRE ONCE BARCELONA

Projectes i maquetes

Els alumnes dipositen els projectes a la sala de maquetes del CREDV-CRE ONCE BARCELONA