Sortida al Gran Teatre del Liceu

Els alumnes de Secundària del CRE ONCE Barcelona varen visitar el Gran Teatre del Liceu, el passat divendres 22 de febrer de 2013.

“Entra dins l’orquestra, entra dins el Liceu” és una activitat educativa i cultural que té com a un dels objectius el de visitar els espais del Gran Teatre del Liceu, però amb un valor afegit de primera magnitud: poder assistir a un assaig de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu i de fer-ho, a més, a tocar dels músics.
L’activitat es programa en una de les dates en les que l’orquestra assaja amb el seu mestre titular, el mestre Josep Pons, que donarà la benvinguda als assistents i els explicarà aspectes de l’orquestra i els instruments.

Com objectiu general ens proposavem amb aquesta activitat una visita guiada pels espais del Gran teatre del Liceu, seguit de l’assistència a un assaig de l’Orquestra Simfònica del Teatre. La visita es va adaptar a les característiques i a l’edat del grup inscrit.

En la visita ens van mostrar els espais del Liceu (taller de sastreria, perruqueria, …), tocar els vestits, perruques i escoltar la seva història…, varem gaudir de la sonoritat de l’orquestra en directe, vam conèixer d’aprop les famílies de l’orquestra, vam aprendre com es desenvolupa un assaig d’orquestra, i fins i tot varem conèixer la figura del director orquestral i escoltar un repertori simfònic en directe.

La visita va ser tot un èxit! També varem aprofitar per compartir el dia amb altres alumnes integrats de Secundària i fer nous amics.

Podeu trobar més informació a la pàgina del Gran Teatre del Liceu.