Publicacions en l’àrea de música amb la col laboració de l’Equip de Música del CRE Barcelona

Els nostres companys de l’equip de música del CRE ens informen de la seva col•laboració en les següents publicacions:

1. Música, musicoterapia y discapacidad. Editorial médica Jims. Barcelona 2012.

Obra coordinada per Melissa Mercadal i Patrícia Martí. Col•laboració de l’Equip de música amb un capítol sobre l’Educació musical per l’alumnat amb discapacitat visual, des d’una perspectiva històrica fins als nostres dies (cap. 5).

1. Ensino de música para pessoas com deficiência visual. Editora Cultura Académica. Sâo Paulo 2015. Llibre publicat al Brasil en llengua portuguesa. Autora: Shirlei Escobar Tudissaki.

L’autora, professora de música a Sâo Paulo, compromesa amb l’atenció a la diversitat a nivell musical, ha publicat aquest treball, fruit de la seva tesi doctoral, per donar a conèixer els recursos més importants que hi ha perquè els alumnes amb discapacitat visual puguin accedir als estudis musicals, sempre des d’una perspectiva inclusiva.

Fa uns anys vam compartir inquietuds i recursos amb aquesta professora, que es va estar un temps estudiant a Barcelona. A l’apartat d’agraïments cita expressament al nostre Centre de Recursos, i en diferents parts del llibre fa referència al treball que realitza l’ONCE a nivell d’inclusió educativa, com un exemple a seguir.