Horari en Braille per àrees i per alumne pel professional del SEC (Servei d’Escolaritat Compartida) del CRE

Aquests horaris, en Braille i tinta, neixen de la necessitat de ser flexibles dels professionals del SEC (Servei d’Escolaritat Compartida del CREDV-CRE ONCE Barcelona). Dins aquest Servei cal confeccionar un horari diferent per cadascun dels alumnes. Un horari que és viu, que periòdicament va canviant, bé perquè els nois finalitzen una àrea i en comencen una altra, bé perquè el servei és obert a alumnes nous que puguin arribar, fet que obliga a retocar els horaris d’alumnes que ja hi eren.

Així doncs, hem confeccionat tres plantilles diferents:

La primera té tantes columnes com alumnes, i cada columna sis files, que és el màxim d’àrees o classes que fa cadascun d’ells.

En canvi, la segona plantilla té tantes columnes com àrees s’imparteixen al SEC, i cada columna tantes files com hores o classes té disponibles el professional responsable de l’àrea per atendre alumnes individualment o en petit grup.

A les dues plantilles, les caselles tenen velcro.

Tanmateix, per col·locar-los a la primera plantilla, s’han fet petits cartronets amb els noms de les àrees per anar posant a cada columna les àrees que fa cada alumne.

Guardats en un sobre, també s’han fet petits cartronets amb els noms dels alumnes per col·locar-los a les columnes de la segona plantilla. D’aquesta manera, el professional de cada àrea pot visualitzar quin alumne ha d’atendre a cada hora de la jornada.

Una tercera plantilla individual per a cada alumne, també amb velcro a les caselles, facilita omplir el seu horari, enganxant l’àrea que han de fer en cada franja. En aquesta plantilla ja consten escrites les estones fixes comunes a tots els alumnes: esbarjo, dinar, etc.