Feliç aniversari! avui fa 35 anys

Edifici Joan Amades - Edifici CRE ONCE

Avui és 19 de novembre de 2020, fa exactament 35 anys el 19 de novembre de 1985 el president de la Generalitat de Catalunya inaugurava el Joan Amades.

Va ser la contribució exclusiva de l’ONCE a la relació establerta per la Generalitat de Catalunya , el Departament d’Ensenyament, per a l’atenció als alumnes amb ceguesa de Catalunya.

Havíem signat el conveni de col·laboració, el primer dels convenis, el mes d’abril d’aquest mateix any.  El Joan amades encarnava l’esperit de l’ONCE envers l’educació i la formació de les persones cegues. Es donava educació obligatòria i educació professional. Va ser el darrer centre de l’ONCE que es va construir però també el primer de l’estat que es va tancar a mitjans dels anys 90 i principis del 2000.

Vam evolucionar tots plegats, el Departament, l’ONCE com un equip humà, en conjunt,  exemplar i essent la primera de les relacions que establia la institució ONCE amb una administració que no era la del estat.

Hem fet molt de camí, ens hem ampliat, hem madurat, hem treballat primer per a la integració i ara per a la inclusió. I el més important, per l’educació i formació dels alumnes amb sordceguesa, ceguesa o discapacitat visual. Perquè siguin persones incloses en una societat on, mitjançant l’escola els té en compte des del naixement.

Durant aquests trenta cinc anys hem fet una tasca molt important, gràcies a tots i cada una de les persones que han passat per aquest centre, alguns ja no estan perquè s’han jubilat, malauradament altres no estan perquè ens han deixat. Un record molt especial per a tots ells.

Quan et Joan amades es va tancar com a centre educatiu es va convertir en Centre de Recursos especialitzat i específic. Professionals que treballem sota el mateix paraigua del conveni celebrat entre el Departament d’Educació i l’ONCE, som referents a Europa i al món.

Però el més important, els que estem tenim molts reptes per endavant, hem de continuar millorant i progressant per seguir sent referents en l’atenció a l’alumnat amb ceguesa, sordceguesa o discapacitat visual, en qualsevol de les etapes educatives, perquè arribin a ser ciutadans de ple dret d’aquest país, del mon  i estiguin inclosos dins de la societat. Nosaltres tenim la capacitat de fer-ho un xic més fàcil.

Avui fem 35 anys, 35 anys de vida, 35 anys de treball, 35 anys esplèndids, els millors i els mes meravellosos de tots.

Gaudiu d’aquest aniversari! Continuem millorant perquè tots els alumnes puguin tenir eines per lluitar pels seus drets. Apostem pel futur, per la innovació i per la qualitat.

Bon aniversari!