El so del Braille “Música a les Mans”

Mans amb notes musicals

El CRE ONCE Barcelona organitza ‘Música a les Mans’ amb la col·laboració de les Escoles de Música de Catalunya

Concert  de música d’estudiants cecs  i amb discapacitat visual

Interpretaran, entre d’altres: ‘Himne de l’Alegria’, ‘Girls like you’ ‘Hallelujah’, ‘Eso que tú me das’, ‘Las hadas existen’

Barcelona, ​​ juny de 2021.-  Dissabte 19 de juny, emissió a les 20.00 h, tindrà lloc a través del Canal de Youtube ‘Cultura a cegues’ el concert de la 15ª jornada d’estudiants de música amb discapacitat visual, ‘Música a les Mans’. Seieu a primera fila, apagueu els llums de la sala i gaudiu de les capacitats i el talent musical clicant aquest enllaç: https://youtu.be/dHks2FT_yLk

En aquesta ocasió la trobada serà en format online. Participaran una trentena d’estudiants cecs o amb discapacitat visual greu procedents de diverses Escoles de Música i Conservatoris de Catalunya, que interpretaran una mostra del treball que estan realitzant en els seus respectius centres. I també alguns estudiants de la Zona d’influència del Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Barcelona ,sent el cinquè any que s’obre aquesta participació.

ACTUACIONS: (El llistat sencer, en document adjunt)

• Dídac López (piano). Vendrell. ‘Himne de l’Alegria’V. Beethoven.
  • Adrià Climent (grup de vent). Escola Municipal de Música de Premià de Mar. ‘Supercalifragilisticoespialidoso’-Richard M. Sherman i Robert B. Sherman.
  • Arnau Font (flauta, conjunt instrumental). Escola de Música Masafrets de Mataró. Cover de ‘Girls like you’– Maroon 5 i ‘Cover de “Still Loving You’– Scorpions.
  • Hannan Bendjibli (conjunt instrumental). Institut ‘Maria Espinalt’ Barcelona (Grup 4 ESO). ‘Hallelujah’-Leonard Cohen.
  • Mar Pérez (piano, violí). CEM de Terrassa. ‘Podré tornar enrere’– Sopa de Cabra.
  • Pere Ribes (Veu i ukelele) DIVERMUS. Espai Música d’Olot. ‘Eso que tú me das’ Pau Donés-Jarabe de Palo.
  • Anna Coma (veu i guitarra). Sant Joan de les Abadesses. ‘L’Empordà’-Sopa de Cabra.
  • Georgina Navarro (veu i piano). Barcelona. ‘Las hadas existen’– Rozalén.
  • Coral Allegro-ONCE València, direcció Christian García. ‘Boig per tu’

Música a les Mans és un espai de convivència, un punt de trobada en el qual els estudiants d’Escoles de Música i Conservatoris de Catalunya, que utilitzen el codi Braille o altres recursos específics, poden compartir la seva afició i el seu repertori, al mateix temps que s’afavoreix la coordinació entre els seus diferents centres per compartir l’experiència i generar noves propostes que incideixin en una millora de l’atenció educativa. Música a les mans també és un espai en el que es posa en valor la tasca de tots els professionals que treballen per la inclusió educativa, així com l’esforç i dedicació dels estudiants i les seves famílies, una tasca de la que a casa nostra i a nivell europeu en som pioners des de fa més de 30 anys, amb el conveni de col·laboració signat des de 1985 entre el Departament d’Educació i l’ONCE, que ens ha permès a les dues Institucions dotar-nos del Servei Educatiu compartit CREDV/CRE ONCE Barcelona.

Acte: Concert ‘Música a les mans’

Lloc: Canal de Youtube ‘Cultura a cegues’. https://youtu.be/dHks2FT_yLk

Data i hora: Dissabte, 19 de juny de 2021 (Emissió a les 20:00h)