El miler de nens i nenes cegues d’ONCE Catalunya celebra Sant Jordi amb llibres en braille

Portades dels llibres adaptats en braille

Trobem obres d’autors com a Francesc Miralles, Maria Parr, Joaquim Carbó, David Cirici i Andreu Martín.

L’ONCE Catalunya vol que tots els nens cecs i nenes cegues de Catalunya, més d’un miler d’afiliats i afiliades a l’Organització, també puguin celebrar Sant Jordi, igual que la resta dels seus companys i companyes. Ho fan amb llibres en braille i amb contes il·lustrats en relleu, pels més menuts.

El Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Barcelona (CRE) va posar en marxa aquesta iniciativa ja fa 16 anys, el 2005. La filosofia és que siguin els pares qui facin la selecció de llibres pels seus fills petits o en el cas d’alumnes més grans, ells mateixos. Així a més de Sant Jordi, festa tradicional dels llibres, poden demanar contes i/o llibres per Nadal o aniversaris. És una petició totalment gratuïta, ja que es considera un servei educatiu.

A mitjans del mes de març, des del Servei d’Adaptació i Recursos Didàctics i Tecnològics (SARDT) del Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Barcelona (CRE) ONCE Barcelona, s’elabora un llistat de llibres per etapes educatives que es lliuren als mestres de suport itinerant del Servei Educatiu compartit Departament Educació – ONCE, per tal que els facin arribar als pares.

Enguany, s’ha fet una selecció d’un total de 19 contes i llibres en relleu, classificats per grups d’edat. Trobem obres d’autors com  Francesc Miralles, Maria Parr, Joaquim Carbó, David Cirici i Andreu Martín.

Amb la lectura de contes i obres es contribueix a l’aprenentatge del sistema de lecto escriptura en braille, fonamental per a les persones cegues,  i a una educació inclusiva i en igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat.

A més de la imaginació, es desenvolupen habilitats més complexes i d’ordre superior com la creativitat i el pensament crític. Es tracta de contribuir al desenvolupament de diferents competències cognitives, sensorials, espacials, socials, artístiques.

Podeu consultar el llistat de llibres en l’article “llibres per Sant Jordi 2021”.