Col·laboració Institut Provençana – CRE ONCE Barcelona en Tecnologia.

Mesa presentación del juego

El dijous 19 de desembre, a les 12 hores, es va fer l’acte de lliurament del primer programa desenvolupat en l’institut Provençana. L’acte va ser filmat per la Televisió de l’Hospitalet i emès a l’Informatiu de Tv L’H.

L’Alumne José Eloy Moya Martínez, estudiant de  de l’IES Provençana, de l’Hospitalet de LLOBREGAT, ha realitzat durant el curs 2012-13, en el període de juliol a setembre 2013, unes Pràctiques de Formació en el nostre Centre de Treball, de l’assignatura “Desenvolupament d’aplicacions Multiplataforma”.

Després d’algunes reunions i sessions de treball amb l’alumne i els mestres, durant el mes de juliol, on es van plantejar les necessitats d’aplicacions informàtiques accessibles per a alumnes amb discapacitat visual, es van ensenyar les eines d’accés (el Jaws) i els criteris d’accessibilitat, així com aplicatius accessibles dissenyats per l’ONCE (El conte de la Puça Leocàdia i altres), es va plantejar el projecte de disseny d’un conte accessible amb teclat i amb so incorporporat, i una activitat o joc per a alumnes amb discapacitat visual d’educació infantil o cicle inicial de primària.

El passat mes de novembre ens van fer l’entrega de l’aplicatiu, al CRE, i varem veure el resultat.

Un conte “Bernat …” i un joc per treballar els cursors.

El conte està en català i castellà i es pot avançar amb teclat, i el joc en castellà dóna instruccions de fletxa amunt, avall , dreta o esquerra i les has d’acomplir.

Podeu trobar més informació a l’enllaç de l’escola IES PROVENÇANA.

També a  la publicació del diari l’Hospitalet digital.