Al Servei d’Escolaritat Combinada (SEC) llegim

Llegim a la biblioteca

La biblioteca és un lloc de trobada activa tant si es fa individualment com si es fa col·lectivament. En el cas d’anar-hi sol, els llibres són la companyia. En el cas d’anar-hi en grup els llibres s’incorporen com uns altres interlocutors. Els llibres i la seva lectura ofereixen un ampli ventall d’oportunitats: d’aventures, de reflexió, d’informació, de gaudi, de coneixements, d’imaginació, d’humor…
Al llarg del curs, l’alumnat del SEC d’Educació Primària es recrea amb la lectura de la novel·la Matilda de Roald Dahl, així com altres anys han escoltat En Jim Botó i en Lluc el maquinista de Michael Ende o Bon profit de Miquel Martí i Pol.
Les petites dosis setmanals promouen la transformació de la desatenció inicial cap al gust per la lectura. Estimulat per aquest desig, hi ha qui ja s’ha llegit el llibre sencer i en coneix el desenllaç i no pot evitar anticipar-se als esdeveniments que seran narrats. Altres mostren interès per fer-se amb el llibre i llegir-lo ells mateixos assaborint cada capítol. Uns i altres gaudeixen de l’escolta dels episodis escrits magistralment per Dahl i l’esperen d’una setmana per l’altra.