Adaptació de proves oficials

Hoja braille

Cada curs escolar al SARDT del CREDV-CRE ONCE Barcelona s’adapten principalment llibres, apunts i materials didàctics en general.

Una altra de les tasques que es realitzen és l’adaptació d’exàmens, ja siguin a nivell individual per un alumne, com els oficials de diferents convocatòries  (escoles oficials d’idiomes, accés a cicles formatius de grau mig i superior,  competències bàsiques, etc.).

Així des de l’Equip d’Atenció a Persones Adultes coordinem, junt amb la direcció i l’Oficina d’Accés a la universitat, les convocatòries d’accés a la universitat per a majors de 25 i 45 anys i aquest curs escolar 2019-20 ens iniciem també amb la coordinació de les PAU. Gran part dels alumnes amb alguna necessitat específica i amb un grau de discapacitat s’examina en els tribunals especial i d’incidències.

A grans trets i centrant-nos en aquests dos exàmens, el procediment és:

• Els alumnes en fer la preinscripció han de dir com necessiten l’examen i quines adaptacions requereixen. Per exemple: ordinador amb Jaws (prestat o el propi de l’alumne), flexo (llum), endoll proper, etc. I pel que fa a l’examen es pot demanar: més temps, examen en format ordinador, en Braille, ordinador i mapes i gràfics en relleu…. Cada persona el que necessita, el mestre coordinador de cas pot ajudar en aquest procés de decisió, han de ser recursos o formats que ja conegui i hagi treballat durant el curs.
  • L’Oficina d’Accés a la Universitat contacta amb la direcció del CRE i  l’equip, ens passen una relació dels alumnes d’aquesta convocatòria amb les peticions que fan i ens demanen si cal fer alguna esmena.
  • Uns dies abans de les mateixes, des del Departament d’ensenyament, ens les porten al CREDV i s’adapten segons les peticions de cada alumne.

Així, el dia de la prova, cada estudiant disposa dels exàmens tal com els ha demanat.

Molta sort a totes i tots els que fareu alguna prova aquest curs!