VIATGE A TIRANA I SÈRBIA

Formació en tiflotecnologia

Els passats dies 17 al 21 de maig, la Raquel Garcia, la Conxita Valls, la Marta Codina i en Ramon Coma van ser a Tirana per continuar amb la col·laboració que des de l’any passat realitzem amb l’escola de cecs de la capital albanesa. Aquesta vegada hem instal·lat set ordinadors amb les adaptacions de zoomtext i jaws, i jocs produïts per l’ONCE. Així mateix, hem treballat amb els professionals de l’escola per donar-los formació en tiflotecnologia i integració escolar doncs el país vol iniciar un procés d’integració a les escoles ordinàries. L’autonomia personal i la sensibilització dels mestres per a dur a terme aquesta àrea com a part fonamental del treball amb els alumnes amb discapacitat visual ha estat un dels altres temes tractats.

Seguidament, el dies 22, 23 i 24, ens varem desplaçar a Belgrad per seguir el intercanvi amb l’escola de cecs. La millora d’algunes àrees tractades amb anys anteriors ha estat palès. El treball amb alumnat amb baixa visió, el interès en l’atenció precoç i la millora de la mobilitat i el seu ensenyament en són clars exemples.