L’ONCE i la seva Fundació impulsen el “Dia Europeu de la Il lusió”

L’ONCE i la seva Fundació impulsen el ‘Dia Europeu de la Il·lusió’, una iniciativa que neix del 30è Concurs Escolar dirigit a estudiants de Primària, ESO i Educació Especial, amb l’objectiu de fomentar la il·lusió com un dels valors més necessaris en la societat actual.

L’objectiu de l’acció és aconseguir que la il·lusió tingui, oficialment, un dia al nostre calendari, el nostre estimat 11/11. Un dia en què poder reivindicar-la, protegir-la i, sobretot, celebrar-la. Per això, hem elaborat un manifest amb l’essència de les més de 20.000 aportacions que els alumnes participants han recollit i elaborat durant el Concurs Escolar.

MANIFEST PER LA IL·LUSIÓ

Declarem que la il·lusió és bona i poderosa per a l’ésser humà:

• Perquè és el motor de tot allò que és gran, innovador , veritable i deixa empremta.
  • Perquè és part de la paraula inclusió i, per això , és universal ; no fa diferències per motius de classe , color , religió , nacionalitat , condició o sexe.
  • Perquè fa que sorgeixi el talent pel que mostrem al món tot el que som capaços de fer per a millorar-lo.
  • Perquè la capacitat de posar-nos al lloc de l’altre per ajudar, col·laborar i imaginar una societat millor, és un efecte secundari de viure amb ella.
  • Perquè és l’adhesiu natural de les persones ; res uneix tant ni per tant temps com compartir-la.
  • Perquè totes les oportunitats, tant les que es creen com les que s’aprofiten, neixen d’ella.
  • Perquè és la força que acompanya les persones que decideixen de mutu acord, recórrer el mateix camí per a assolir un objectiu.
  • Perquè amb ella, es pot canviar el món cada dia.

Tothom que ho desitgi pot adherir-se al manifest, deixant la seva signatura electrònica a la pàgina web del Concurs Escolar de l’ONCE. Aquestes són les raons per les que ens unim per subscriure el present manifest. Uneix-t’hi tu també, deixa la teva signatura i ajuda’ns a que el Dia de la Il·lusió sigui una realitat.

ONCE CATALUNYA