9ª Edició de la trobada “Música a les Mans”.

Música a les mans – 9ª edició

Dissabte 25 d’abril de 2015 a El Prat de Llobregat

Enguany la 9ª trobada d’estudiants de música amb discapacitat visual
“MÚSICA A LES MANS” va tenir lloc a la localitat d’El Prat de Llobregat, organitzada per l’Aula de música del Prat de Llobregat i el CREDV CRE ONCE Barcelona, amb el suport de l’Ajuntament del Prat, AIE i la Diputació de Barcelona. Aquesta nova trobada va tenir com a eix principal un dia de convivència amb la Banda de música del Prat, que va tenir un paper força important a les activitats de la jornada.

A l’edició d’enguany hi van participar al voltant de 30 alumnes provinents de 17 Escoles de música de Catalunya, que després d’una intensa jornada amb assajos i tallers, van oferir el seu repertori al concert que va tenir lloc a la tarda al Cèntric Espai cultural del Prat de Llobregat. Concert que va ser presentat per la Mª José Quero (Directora de l’Aula de música del Prat ) a la primera part, i per la Mar Calvet (mestra de l’equip de música del CREDV CRE ONCE Barcelona) a la segona part. Com a novetat important, les sis obres del final del concert van ser interpretades per alguns dels participants acompanyats de la Banda de música del Prat, dirigida per en Carles Chordà, amb un emotiu final.

Per acabar no va faltar la interpretació de la cançó d’en Gabriel Gorce, que ja s’ha convertit en l’himne de la trobada, “La música a les mans”, interpretada per tots els participants, familiars inclosos, amb un arranjament per a banda escrit per en Carles Chordà especialment per a l’ocasió. Abans d’aquest impressionant final, en Gabriel Gorce va dedicar unes paraules a la memòria del qui va ser el fundador i director de la Coral Allegro de l’ONCE, en Juli Hurtado, de qui es van projectar unes imatges retrospectives simultàniament a la interpretació de la cançó.

En resum, una jornada plena de retrobaments i emocions intenses, que va deixar els ànims desitjosos de que arribi la 10ª trobada l’any vinent, coincidint amb el 15è aniversari de “Música a les mans”.