
El passat dissabte 25 d’abril vam tenir el plaer de compartir amb les famílies una jornada d’eclipsi inclusiu, una activitat organitzada i impartida per l’Institut de Ciències de l’Espai del Consell Superior d’Investigacions Científiques (ICE-CSIC).
Aquesta activitat es va dur a terme amb motiu del proper eclipsi solar del 12 d’agost, que es podrà observar en diferents punts d’Espanya, amb l’objectiu d’apropar aquest fenomen astronòmic a tota la comunitat de manera accessible i inclusiva.
Al llarg de la jornada, les persones participants van poder descobrir com és la Lluna, què és el Sol i com es produeix un eclipsi solar mitjançant explicacions clares, accessibles i adaptades per a tothom. Les propostes van permetre apropar conceptes científics a públics de totes les edats, garantint en tot moment la inclusió i la participació activa.
L’activitat va esdevenir una experiència enriquidora que va fomentar la curiositat científica, l’interès pel coneixement de l’univers i la interacció entre grans i petits, tot creant un ambient proper, participatiu i respectuós amb la diversitat.



