IV Trobada d’Escoles Esportives de l’ONCE

El Centre de Recursos Educatius CRE ONCE Barcelona (av. Gran Via de les Corts Catalanes, 394) acull des del divendres 11 al diumenge 13 de maig, la IV Trobada d’Escoles Esportives de l’ONCE adreçades a estudiants afiliats.

Un total de 110 alumnes de l’àmbit dels Centres de Recursos Educatius de l’ONCE a Alacant, Madrid, Pontevedra, Sevilla i Barcelona jugaran  a Futbol Sala i Futbol 5; Goalball, categoria infantil i juvenil; Judo, per grups segons els pesos, i Escacs, en categoria única. El diumenge es farà un torneig inclusiu de judo i un altre d’escacs.

L’esport en edat escolar ocupa un paper de gran importància a l’ONCE per incentivar la salut, l’autonomia personal i la  socialització. També recull una funció preventiva i de creació d’hàbits saludables i, per descomptat, té una vessant lúdica per si mateixa. Els nens troben en l’esport i en les activitats físiques, un moment d’esplai i de diversió. És també indiscutible la transmissió de valors a través de l’esport, com el foment de comportaments de tolerància en un clima de respecte i consideració cap a tothom. Alhora que es formen esportistes, es formen persones i viceversa. A més d’impulsar la pràctica esportiva, es promouran valors com la solidaritat, l’amistat, la tolerància, la consideració i el compromís amb la diversitat i el medi ambient, i es reforçarà la cultura institucional, el coneixement de l’ONCE i la  seva Fundació, els seus serveis i recursos.

El calendari de les activitats és molt variat.

Veniu a gaudir de les jornades, de les activitats dels menors i de la trobada en general, esperem saludar-vos!

Podeu descarregar el calendari i el cartell les Jornades.