Descobrim l’interior d’alguns dels Llibres de Sant Jordi

Després de moltes setmanes de feina intensa, les nostres companyes del SARDT ja ens poden ensenyar l’interior dels llibres de Sant Jordi. Són per a l’alumnat d’Infantil i de Primer Cicle de Primària. Contenen il·lustracions en relleu i per tant requereixen de molta expertesa i dedicació per crear-los.

És fonamental que l’alumnat disposi de lectures en Braille i relleu,  permetent així el treball de reconeixement i discriminació tàctil, fomentant el gust per la lectura, iniciant l’apropament o la pràctica del codi de lectoescriptura Braille i aportant un recurs de lectura compartida amb familiars i amics.

Aquí teniu una mostra de la gran tasca d’il·lustrar els llibres amb diferents materials, textures, colors i formes.

“El viatge del cuc Pelut” de Griselda Tubau

Il·lustració en relleu amb diferents elements del conte (caramel, botó, clip, etc.). Il·lustració en relleu d'un cargol

“En Pim i la pilota” de CRE ONCE Barcelona

Il·lustració en relleu d'en Pim amb la pilota

“Cargol treu banya” de Carme Solé Vendrell i Maria Martínez i Vendrell

Il·lustració en relleu d'un cargol, una formiga i una marieta sota la pluja. Il·lustració en relleu de la formiga i la marieta amagades de la pluja sota un arbre.

“El meu primer llibre de Sant Jordi” de diversos autors

Il·lustració en relleu del drac. Il·lustració en relleu de Sant Jordi.

“Bambú” de Marta Busquets

Il·lustració en relleu de dues cabretes i un gos. Il·lustració en relleu d'un nen amb un gos pigall.

“Amb la Tango són tres” de J. Richardson i P. Parnell

Il·lustració en relleu de l'entrada al Zoo. Il·lustració en relleu de tres pingüins.