Convocatòria del I Campus de Música per a estudiants afiliats (curs 2017-18)

Partitura braille

Es convoca el I Campus de Música al CRE de l’ONCE d’Alacant del 20 al 23 de març per a alumnes amb codi braille des de 3º de primària a 2º de la ESO. És una gran oportunitat per aquests alumnes de treballar en conjunt l’aprenentatge de la música.

Data límit d’inscripcions 22 de gener.

La música facilita a l’alumnat amb discapacitat visual integrar-se en el seu grup o classe, el que afavoreix la inclusió educativa. No obstant això, és freqüent que l’alumnat afiliat no participi de la música en la seva globalitat, ja que l’escriptura musical en braille suposa utilitzar un codi molt diferent a  l’emprat pel professor de música, de manera que aquest, per tal d’ajudar a dit alumnat, l’eximeix en alguns casos de la lectura musical, suposant això una minva dels seus drets. En altres casos, els continguts relacionats amb el ritme i el moviment són treballats de forma passiva amb l’alumne amb discapacitat visual, a causa de les dificultats de treballar amb un alumne amb aquestes característiques.

També cal tenir en compte que el nostre alumnat no pot participar en igualtat de condicions que els seus companys en algunes activitats audiovisuals, o en un concert didàctic, perquè només pot percebre (és el cas d’alumnat amb ceguesa total o escasa resta visual) la part auditiva, privant-se de l’oportunitat de conèixer la forma i característiques d’alguns instruments musicals.

Més informació a la Circular de la Convocatòria.