Activitats de promoció esportiva al CREDV ONCE Barcelona. Octubre 2015.

Com cada any des del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona i la Federació Catalana d’Esports per a Cecs hem portat a terme les activitats de promoció esportiva. L’objectiu d’aquetes jornades es donar a conèixer als nostres alumnes els diferents esports d’una forma lúdica i participativa per tal d’afavorir que es puguin apuntar a aquestes activitats dins de les nostres Escoles Esportives o bé al centres esportius d’aprop de casa. Des del Centre de Recursos assessorem als formadors de tots els esports que triïn el nostres alumnes per tal d’afavorir la seva inclusió esportiva.

PROMOCIÓ DE CICLISME EN TÀNDEM.

El diumenge 18 d’octubre en horari de 9:30 a 13:30 vam fer l’activitat de promoció de tàndem a La Llera del Besos, a Sant Adrià del Besos. Enguany varen participar 9 alumnes de diverses edats amb 9 pilots de tàndem i sota la direcció del nostre entrenador Adrià Agustina. Amb una bona temperatura i molts ànims els alumnes van fer diverses distàncies entre 20 km uns i 45 km altres.

PROMOCIÓ DE GOALBALL.

El 24 d’octubre en horari de 10:30 a 13:30 es va realitzar l’activitat de promoció esportiva de Goalball. Varen participar 19 alumnes de diverses edats. L’objectiu era promoure aquest esport entre els alumnes tant des del punt de vista competitiu com participatiu i par tant es varen realitzar partits i també ensenyament d’aspectes tècnics d’aquest esport. Els alumne varen manifestar-se molt contents de la seva participació i del contingut de l’activitat. Els entrenadors varen ser l’Adrià Agustina i el David Huguet.

PROMOCIÓ DE FUTBOL SALA.

El 24 d’octubre en horari de 15:00 a 18:00 es va realitzar l’activitat de promoció de Futbol Sala. Varen participar 21 esportistes de diverses edats i en categoria masculina i femenina. El nostre entrenador d’aquest esport, el Jordi López, va organitzar dos grups: futbol Sala de B2 (Baixa Visió) al poliesportiu dirigit per ell i Futbol Sala B1 a la pista de gespa que va portar l’entrenador Antonio Blanco.

Al poliesportiu es va fer una primera part de gimcana técnica i després diversos partits.

A la Pista de gespa amb els jugadors B1,(cecs totals), es varen treballar també diversos aspectes tècnics del Futbol Sala, com ara la recepció i la passada de precisió. Es va acabar fets uns llançaments de penal, per aprendre a dominar el xut.

PROMOCIÓ DE JUDO.

El 24 d’octubre DE 10:30 A 13:30 al poliesportiu de la ONCE varem realitzar amb 6 alumnes la promoció de Judo. Vam comptar amb la col·laboració de l’entrenador de Judo Xavier López i de dos dels seus alumnes que varen col·laborar amb els nostres alumnes. Va ser una activitat formativa molt interessant, que esperem faciliti la promoció i participació d’aquest esport entre el nostre alumnat.

PROMOCIÓ D’ATLETISME.

El dissabte 31 d’octubre en horari de 10:00 a 14:00 varem fer la activitat d promoció d’atletisme. Ens van traslladar a les pistes d’atletisme de Can Dragó els entrenadors Aurora Zafra i Antonio Blanco amb 14 alumnes. L’activitat es va desenvolupar fet un recorregut per les diverses seccions de l’atletisme: curses, salts i llançaments. Es van explicar des de l’historia d’aquest esport fins cada una de les proves que contenen aquestes seccions i varem practicar amb tots els alumnes diverses proves com ara curses de velocitat de 60 metres, el salt de llargada i d’alçada i el llançament de pes, disc i javelina, aquest últim amb el vòrtex sonor que motiva molts els nois/es.

PROMOCIÓ DE NATACIÓ.

El 24 d’octubre en horari de 16:00 a 18:00 es va realitzar l’activitat de promoció de natació a la piscina de la ONCE. A aquesta activitat varen participar 15 alumnes que van gaudir d’una estona d’oci provant diverses activitats aquàtiques. L’activitat va estar dirigida per la nostra entrenadora Verònica Valls amb la col·laboració de David Huguet i dos col·laboradors més. Va resultar una activitat divertida i motivant que esperem doni els seus fruits.