La Roda i la Palanca 17-10-2018

La roda i la palanca

A la primera sessió de complementàries de cicle superior hem treballat:

• Al laboratori:
  • Llegir un text sobre la roda i les palanques. Avui el text és en castellà.
  • Hem mirat diferents tipus de rodes i els seus elementds (radi, centre, eix, neumàtic, càmara)
  • Hem vist els tres tipus de palanques i per a que s’utilitzen en la vida quotidiana.
  • Després hem fet un dibuix del que hem après.
  • Hem escrit tots els aparells que porten rodes que sabíem amb format concurs.
  • Hem observat una bicicleta
  • Hem vist les diferents formes d’accessibilitat de les tablets (fer gran la lletra, fer fotografies, escanejar un text, escoltar el voice over, escriure un text amb la veu a través del SIRI)
  • A l’aula de plàstica
  • Hem fet rodones de diferents tamanys amb compàs o resseguint objectes rodons com taps o pots.
  • Hem retallat aquestes rodones per a fer un colage de diferents colors i textures.

A la tarda a les sessions educació física i música. Es va treballar en grups petits de 4-5 alumnes i es va treballar el següent, el mateix als dos grups.

• Educació física:
  • S’ha treballat el control de pilota de futbol, conducció, passada i xut.
  • Basquet, rescursos i estratègies per les passadesde bàsquet.
  • Handbol, s’ha treballat també amb les habilitats de passada, recepció i llançament.
  • Música

Presentem les activitats generals dient que a cada sessió descobrirem un invent musical. Iniciem l’activitat amb el cànon “Riure, riure” amb veu i percussió corporal i l’interpretem a dos grups. Recordem la cançó “La vaca del pastor” del curs passat i la cantem amb les notes. Recordem quines notes han sortit i cadascú rep un cartell amb el nom de la nota que ha dit i un tub afinat del joc “Metalonotas”. Ens posem asseguts en ordre i fem sonar també en ordre el nostre tub, que correspon a una nota. Seguim les indicacions del director i per sorpresa sona la melodia del cànon de l’inici “Riure, riure”. Finalment descobrim que l’invent que ha estat present tota la sessió ha estat L’Escala musical.

Propera sessió: 21-11-2018