La bicicleta i el cotxe 20-2-2019

Aquesta 4a sessió de complementàries hem crescut molt i hem arribat a ser 18 alumnes.

Hem començat a emocions on hem treballat la calma. Després hemanat al pati i hem dividit el grup en els 2 grups habituals Katalonia (K) i Moderns (M). Al laboratori hem treballat amb 2 bicicletes, i un tàndem manipulació i explicació dels diferents elements. I a l’aula del costat hem treballat amb les tauletes digitals per tal de poder llegir el text explicatiu de la bicicleta i del cotxe, on hi apreixien un fris cronològic i algunes imatges. Això ens ha permés anar al correu, obrir el document i llegir-lo amb l’ipad. S’ha treballat les diverses bústies i carpetes del correu. Posteriorment obrir el document amb el Adobe Reader, i conèixer les eines per poder treballar amb el text, subratllar, estratègies per no perdre la línia…

Posteriorment hem fet educació física on hem treballat atletisme cooperatiu, treballant la cursa, els llançaments i els salts, hem preguntat les dificultats dels alumnes a la sessió d’educació física del seu centre, en general tenen problemes amb les pilotes petites.

I a música:

1. Hem començat la sessió amb la pràctica en eco i en cadena de ritmes amb elements que després hem identificat en una partitura rítmica projectada. També hem resolt alguns dubtes sobre què era algun element de la partitura que no teníem clar.
  2. El ritme llegit pertanyia a la melodia del cànon “Una veu, dues veus” que hem après.
  3. Recordant l’invent musical que vam descobrir a la passada sessió, el cànon, hem cantat els dos cànons que sabem acompanyats de la realització a tres veus feta amb un editor de partitures que sona, tot experimentant la polifonia resultant.
  4. Hem iniciat un joc amb unes targes en les que hem hagut d’identificar una cèl·lula rítmico-melòdica i hem descobert com sonava la que ens ha tocat a cadascú. A la propera sessió sabem que haurem d’organitzar aquests elements i que alguna cosa nova en sortirà.
  5. Abans de marxar descobrim que l’invent que ha estat present avui (i que sortia al text del cànon nou) ha estat: l’harmonia.