III Trobada d’estudiants universitaris “Compartint experiències”

Dimecres 1 de febrer, al CREDV-CRE ONCE Barcelona, es va celebrar la III Trobada d’estudiants universitaris en la que varen participar 9 alumnes de primer o segon curs de grau de diferents universitats i estudis.
El matí va començar amb la benvinguda de la Direcció del CRE.
La primera activitat va ser a càrrec de la nostra professora d’informàtica i coordinadora del servei TIC, Mª Teresa Corbella, qui va fer una dinàmica exposició de les novetats en tecnologia. Els assistents van poder exposar les estratègies emprades per a la realització dels seus estudis, el treball col·laboratiu amb els companys, com emprar conjuntament l’ampliació i el lector de pantalla, etc. Així mateix, es va destacar la conveniència de disposar, conèixer i poder aplicar a cada moment, la millor eina tiflotecnològica, programa o aplicació. També se’ls va informar de com posar-se al dia de les diferents novetats.
Seguidament, tres companys que ja han acabat els seus estudis i entrat en el món laboral, Rosana López, David Escobar i Laia Isus, van compartir les seves experiències amb la resta d’alumnes. En primer lloc, van fer una petita explicació dels seus estudis, de l’experiència de les pràctiques acadèmiques i les beques demanades. Després van explicar les diferents experiències laborals. Els assistents van poder preguntar dubtes, tant de les tasques laborals actuals, com les eines i estratègies emprades.
Durant l’última part del matí, es va comptar amb la presència de la Cap de Serveis Socials per a persones afiliades de la Delegació Territorial de Catalunya, Mª Dolors Luna, qui va explicar als alumnes, com a afiliats a la organització, tots els serveis socials que tenen al seu abast, seguit del President del Consell Territorial de l’ONCE a Catalunya, David Bernardo, qui va parlar-los de la funció del consell i va posar a disposició dels alumnes els mecanismes de representació de l’entitat i, per finalitzar, el Referent Jove de l’ONCE a Catalunya, Jordi Cardús, va parlar dels projectes que es duen a terme per a joves presentant la seva disponibilitat per a qualsevol necessitat o dubte. I per últim la Directora Tècnica Pedagògica Irene Ginebra va dirigir unes paraules als assistents.
Es va cloure la jornada amb una trobada informal amb el Director del CRE, Manel Eiximeno, i la mestra de suport de l’equip d’adults, Lurdes Noguera.
La jornada va transcórrer en un ambient distès de participació que va resultar molt profitós per als assistents.

Imatge de la sala amb els alumnes i la Mª Teresa Corbella