Preinscripció 2020-21

Llegeix atentament tota la informació:

Calendari de preinscripció i matrícula

Per al primer i el segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria, s’estableixen els calendaris següents:

Període de presentació de sol·licitud de preinscripció: 13 a 22 de maig
Matrícula: 13 a 17 de juliol

En cas que sigui necessari modificar el calendari per causa de força major, les noves dates es faran públiques al web Estudiar a Catalunya.
Per a la matriculació s’informarà adequadament més endavant quan es coneixin els detalls del procés junt amb la documentació necessària.

Procés de preinscripció

Degut a la situació excepcional que estem vivint, es promou la preinscripció telemàtica, i el tràmit es podrà fer tot online, a través del portal preinscripcio.gencat.cat. S’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre, i queda substituïda per utilitzar el formulari telemàtic i enviar la documentació necessària -escanejada o fotografiada- mitjançant un correu a la bústia electrònica oficial del centre: col-santjosep@xtec.cat.

Aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic, es preveu que disposin d’uns dies per poder lliurar les seves sol·licituds de forma presencial. Així, la preinscripció presencial estarà disponible a partir del 19 de maig i fins el 22 de maig inclòs. Per a fer-ho, caldrà demanar cita prèvia trucant per telèfon al 972 86 94 83 i seguir les recomanacions del Departament:

• Acudir al centre el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona).
  • Cal portar la documentació per a poder-la escanejar o fotocopiar i, si pot ser, la sol·licitud emplenada des de casa. Convé portar un bolígraf propi.
  • Es recomana portar mascareta i guants.
  • No es permet acudir al centre persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes. En aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.
Telemàticament Presencialment
Del 13 al 22 de maig (ambdós inclosos) Del 19 al 22 de maig amb cita prèvia. Tèlefon: 972 86 94 83
Clica la imatge per accedir directament al formulari Si pots, descarrega l’imprès i porta’l emplenat al centre
TOTA LA INFORMACIÓ També pots concertar la cita al següent enllaç: cita prèvia

Per emplenar la preinscripció necessites:

El codi de centre del Col·legi Sant Josep: 17003446
El codi de centre la Llar Infantil “Les Cent Fonts”: 17006642 (Necessari pels alumnes de P5 que s’incorporen a EP1, CAL MARCAR QUE L’ALUMNE PROVÉ D’UN CENTRE ADSCRIT)
El RALC (identidicador de l’alumne): Si no coneixes el RALC truca’ns al 972 86 94 83 i te’l facilitarem o t’ajudarem a trobar-lo.

Per qualsevol dubte i/o si necessites ajuda durant el procés, truca’ns al 972 86 94 83.

Documentació

Per finalitzar la preinscripció cal enviar al centre el resguard de la preinscripció junt amb la següent documentació identificativa digitalitzada (foto o escannejada):

1. Llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
2. DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
3. DNI de l’alumne o alumna major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.

De forma extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar.

Cal enviar-ho perquè el centre en faci la validació. El correu del centre és: col-santjosep@xtec.cat

En el cas de les preinscripcions que no es puguin realitzar de forma telemàtica i s’hagin de realitzar presencialment caldrà portar aquesta documentació original.

Aquestes informacions estan recollides a la nota de premsa del Departament d’Educació del dijous 7 de maig: La preinscripció escolar per l’educació infantil, primària i ESO serà entre el 13 i el 22 de maig.

Pots consultar l’oferta educativa en el següent enllaç: Mapa escolar de Catalunya

Última actualització: 13 de maig

Actualitzarem la informació quan hi hagi noves publicacions del Departament d’Educació.

• Enllaç al model de sol·licitud de preinscripció presencial
  • INFORMACIÓ, enllaç al web per fer la preinscripció (formulari actiu)